تحلیل گر نظامی آمریکایی:

حمله به سوریه اوضاع منطقه را پیچیده تر می کند

حمله به سوریه اوضاع منطقه را پیچیده تر می کند
سه شنبه 12 شهريور 1392 - 11:52

پس از یک دور جنگ روانی گسترده رسانه ای در مورد حمله به سوریه که همه شبکه های خبری منطقه ای و بین المللی متعلق به جریان حامی تروریست ها در بر گرفته بود، به نظر می رسد که این بار نوبت مخالفان جنگ است که چشمشان را به روی واقعیت ها باز کرده اند.

در همین راستا، شبكه خبري سي.ان.ان در گزارشي به نقل از تحليلگران مسايل خاورميانه تاكيد كرد كه حمله نظامي احتمالي آمريكا به سوريه نه تنها نظام بشار اسد را تغيير نخواهد داد، بلكه منطقه را وارد بحران تازه اي خواهد كرد.

اين شبكه خبري به نقل از آنتوني كوردزمن يكی از تحلیل گران مسایل نظامی آمریکایی گزارش داد: حمله موشكي آمريكا به سوريه اوضاع اين كشور را بسيار پيچيده تر خواهد كرد و واشنگتن نمي تواند به اهداف خود در اين حمله دست يابد .
به گفته وي، حمله آمريكا به سوريه يك روش تاكتيكي خواهد بود، اما شرايط بعد از حمله و تسلط بر اوضاع براي آمريكا سرنوشت ساز و راهبردي خواهد بود .
اين شبكه خبري آمريكايي در ادامه به نقل از مايكل روبن يكي از مسوولان سابق پنتاگون گزارش داد كه حمله احتمالي آمريكا به سوريه، فعاليت گسترده شبكه القاعده را در اين كشور تقويت خواهد كرد.
برخي ديگر از تحليلگران سياسي و نظامي معتقدند كه حمله آمريكا به سوريه نه تنها نظام اسد را تضعيف نخواهد كرد، بلكه زمينه مانور سياسي بيشتري به وي خواهد داد .
كرستوفر هارمر كارشناس مركز مطالعات امور جنگي پنتاگون، حمله محدود آمريكا به سوريه را به مراتب بدتر از حمله نكردن به اين كشور دانست و آن را عاملي براي زير سوال بردن جايگاه آمريكا در منطقه عنوان كرد.

دیدگاه این طیف از کارشناسان مسایل سیاسی و نظامی در مورد حمله به سوریه و تبعات آن در حالی منتشر می شود که تا پیش از این رسانه های جمعی به خصوص شبکه خبری سی.ان.ان خود از حامیان این جنگ بودند و به نظر می رسد آنها در صدد ایجاد نوعی پوشش رسانه ای - کارشناسی برای عدم حمله به سوریه برآمده اند تا به این ترتیب اوباما را بن بست موجود نجات دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها