مدیر مرکز تحقیقات سیاسی الشرق مصر، تشریح کرد:

ریشه پیچیدگی بحران مصر چیست؟

ریشه پیچیدگی بحران مصر چیست؟
سه شنبه 12 شهريور 1392 - 15:03

العالم - یک کارشناس سیاسی مصر سخن گفتن از انحلال اخوان المسلمین را زودهنگام دانست و گفت: اخوان المسلمین بحران مصر را پیچیده تر کرده است و ممکن است به اقدامات خشونت بار روی آورد.

"صلاح هاشم" در گفت وگو با شبکه خبری العالم ضمن انتقاد از حکومت موقت برای آزاد کردن حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین مصر و تشدید اقدامات قضائی علیه محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع این کشور، اظهار داشت: انحلال اخوان المسلمین راه حل اساسی مشکلات نیست، البته ممکن است نسل جدید دیدگاه اخوانی به سوی اقدامات خشونت آمیز برای دستیابی به اهداف سیاسی سوق پیدا کند.

مدیر مرکز تحقیقات سیاسی الشرق قاهره افزود: محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع همانند حسنی مبارک متهم به تحریک به کشتار معترضان است. وی باید تابع قانون باشد و در دادگاه بی گناهی خود را ثابت کند.

صلاح هاشم تصریح کرد: در راس هرم قدرت در مصر جهل سیاسی شدیدی حاکم است. در چنین شرایطی که اوضاع مصر تنش آمیز است، دولت موقت باید در اولویت های خود بازنگری کند و ارتش هم از درگیری با مردم اجتناب کنند تا اعتباری را که از پس از ساقط شدن مرسی و اخوان المسلمین کسب کرده است را از دست ندهد.    

مدیر مرکز تحقیقات سیاسی الشرق قاهره افزود: ممکن است در آینده شاهد تظاهرات هواداران اخوان المسلمین باشیم، اما این تظاهرات باعث تغییری در شرایط نخواهد شد، اگر هم این گروه به اقدامات خشونت آمیز اقدام کند، ممکن است هوادارانش به علت هراس از درگیری با پلیس و نیروهای امنیتی از شرکت در تظاهرات خوداری کنند.

2-23:56
 

پربیننده ترین خبرها