ارجاع مرسی و رهبران اخوان مصر به دادگاه

ارجاع مرسی و رهبران اخوان مصر به دادگاه
دوشنبه 11 شهريور 1392 - 08:16

دادستانی مصر "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده و چند تن از رهبران اخوان المسلمین را برای محاکمه به اتهام صدور دستور قتل تظاهرکنندگان، به دادگاه جنایی قاهره ارجاع داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "هشام برکات" دادستان مصر، اعلام کرد محمد مرسی به همراه 14 نفر از رهبران اخوان المسلمین با اتهامات مشابه به دادگاه جنایی قاهره ارجاع داده شده اند.
دادستانی مصر بدون اشاره به زمان برگزاری این محاکمه افزود، مرسی باید به اتهاماتی که علیه وی در مورد کشته شدن دستکم هفت تن از مخالفانش در پنجم دسامبر 2012 مقابل کاخ الاتحادیه مطرح شده، پاسخ دهد.
در میان 14 متهمی که همراه با مرسی محاکمه می شوند، "عصام عریان" فرد شماره دو حزب "آزادی و عدالت"، شاخه سیاسی اخوان المسلمین و "محمد بلتاجی" نماینده پیشین پارلمان و یکی از رهبران اخوان المسلمین، دیده می شوند. بلتاجی پنجشنبه گذشته بازداشت شد.

پس از سرکوب خونبار هواداران محمد مرسی در میدانهای النهضه و رابعه العدویه و کشته شدن صدها تن و مجروح شدن هزاران نفر در جریان این سرکوبها؛ مسئولان نظامی مصر بسیاری از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین را بازداشت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها