حمایت وزرای خارجه و دفاع آمریکا از حمله به سوریه

حمایت وزرای خارجه و دفاع آمریکا از حمله به سوریه
چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 08:12

وزرای خارجه و دفاع آمریکا با حضور در مجلس سنا از طرح رئیس جمهور این کشور برای حمله به سوریه حمایت کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" و "چاک هگل" به همراه "مارتین دمپسی" رئیس ستاد ارتش آمریکا با حضور در کمیسیون روابط خارجی سنا به سئوالهای اعضای این کمیسیون در خصوص طرح باراک اوباما برای "حمله محدود نظامی" به سوریه توضیح دادند.
باراک اوباما شنبه گذشته درحالیکه می توانست به تنهایی فرمان حمله به سوریه را صادر کند، تصمیم گیری درباره این حمله را به کنگره محول کرد.
این دو وزیر که در گذشته در جنگ ویتنام شرکت کرده بودند و پس از این جنگ خود را به عنوان مخالف دخالتهای نظامی آمریکا معرفی کردند، در برابر کمیسیون روابط خارجی سنا از طرح حمله به سوریه حمایت کردند.
جان کری مقابل اعضای کمیسیون مدعی شد: "اکنون زمان انزوا نیست و نباید فقط نظاره گر کشتار بود؛ نه کشور ما و نه وجدان ما اجازه نمی دهند که هزینه سکوت را بدهیم."
کری اذعان کرد: "حمله به سوریه پیامی مهم برای ایران و حزب الله و حتی کره شمالی خواهد بود که برنامه هسته ای آن نگرانی آمریکا را برانگیخته است."
درخواست دولت آمریکا برای حمله به سوریه درحالی است که هنوز مدت زیادی از خروج نیروهای آمریکایی از عراق نگذشته و این کشور آماده می شود تا نظامیان خود را از افغانستان خارج کند. جنگهایی که هزینه های سنگینی را برای مردم آمریکا داشته است. نظرسنجی های جدید حاکی از آن است که مردم آمریکا به شدت با هرگونه ماجراجویی نظامی جدید در خاورمیانه مخالفند.
با این حال دولت آمریکا مدعی شده که در این حمله قصد ندارد در خاک سوریه نیروی نظامی پیاده کند و این حمله محدود خواهد بود.!
چاک هگل نیز در این جلسه مدعی شد که هدف از این حمله حل جنگ سوریه با اقدام نظامی مستقیم نیست.
در همین راستا، کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا پیش نویس جدیدی را برای درخواست رئیس جمهور این کشور جهت حمله نظامی به سوریه تدوین کرد.
این پیش نویس جدید شامل چارچوب زمانی برای حمله به سوریه طی 60 روز است که تا 30 روز قابل تمدید است.
این پیش نویس جایگزین قانونی است که رئیس جمهور آمریکا شنبه گذشته برای جلب موافقت نمایندگان و سناتورها درباره حمله به سوریه، به کنگره ارائه کرد. بسیاری از نمایندگان کنگره درخواست باراک اوباما را مبهم دانسته اند.
رأی گیری درباره پیش نویس جدید احتمالا از چهارشنبه آغاز شود.
همزمان با ورود بازرسان سازمان ملل متحد برای تحقیق درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، آن هم چندین ماه پس از درخواستهای دولت سوریه برای اعزام کارشناسان بین المللی؛ مخالفان و هواداران منطقه ای و بین المللی آنها با انتشار خبرهایی مدعی شدند که دولت سوریه نزدیک دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
این ادعا و فشارهای تبلیغاتی رسانه های حامی گروه های مسلح موجب تغییر مأموریت اصلی بازرسان شد و دولت سوریه نیز در مقابل با ورود بازرسان به محل مورد ادعا موافقت کرد.
درحالیکه هنوز حدود دو هفته به صدور گزارش بازرسان در خصوص ادعای استفاده از سلاح شیمیایی نزدیک دمشق باقی مانده، برخی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا و هم پیمانان منطقه ای آنها تبلیغات گسترده ای را برای آغاز حمله به سوریه به راه انداخته اند.

به عقیده ناظران با توجه به طولانی شدن زمان جنگ در سوریه و ناتوانی مخالفان مسلح و تروریستها در براندازی نظام این کشور با وجود حمایتهای همه جانبه و گسترده خارجی، اکنون آمریکا و همپیمانانش به این فکر افتاده اند که با فراهم کردن زمینه دخالت نظامی مستقیم، نظام و ارتش سوریه را نابود کنند.

پربیننده ترین خبرها