تحرکات گسترده نظامی در پایگاه اینجرلیک ترکیه

تحرکات گسترده نظامی در پایگاه اینجرلیک ترکیه
پنج‌شنبه 14 شهريور 1392 - 20:10

ترکیه، پایگاه هوایی اینجرلیک خود را برای حمله نظامی ضد سوریه آماده می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علاوه بر چهار هواپیمای ترابری آمریکایی، یک فروند هواپیمای سی -17 نیز در فرودگاه اینجرلیک ترکیه فرود آمد و شماری از هواپیماها، مسلح به سلاح جنگی شدند.

به نوشته روزنامه ترکیه ای صباح، تحرکات پایگاه هوایی اینجرلیک که در فاصله هشت کیلومتری از شرق استان اضنه در جنوب ترکیه قرار دارد، درسایه تحولات اخیر سوریه و احتمال دخالت نظامی در این کشور صورت می گیرد.

"بولنت ارینچ" سخنگوی دولت ترکیه با تاکید بر این که آنکارا برای عملیات نظامی ضد سوریه، از پارلمان مجوز دارد، افزود: همه اقدامات ضروری را برای این عملیات اتخاذ کرده ایم.

در این میان، وقوع انفجاری در منطقه استان "هاتای" ترکیه در مرزهای این کشور با سوریه، شش کشته برجا گذاشت و اخبار ضد و نقیضی درباره محل و علت انفجار منتشر شد.

گزارش های تلویزیونی ترکیه حاکی از آن است که این انفجار، در یک انبار مهمات در منطقه "التینوزو" در هاتای رخ داد؛ اما برخی دیگر از رسانه ها، این واقعه را ناشی از انفجار خودروی حامل ضایعات آهن در بخش سوری مرز دو کشور دانستند.

دولت ترکیه به منظور تامین امنیت مرزهای طولانی خود با سوریه و آمادگی برای هرگونه دخالت نظامی ضد این کشور، روز چهارشنبه بر شمار نیروهای خود در مرزها افزود و کاروانی متشکل از 20 خودروی نظامی را که بخش اعظم آنها خودروی زرهی هستند، در شهرک "یایلاداغی" در استان هاتای مستقر کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها