خواهر سوری "ماسوله" آزاد شد + تصاویر

خواهر سوری
پنج‌شنبه 14 شهريور 1392 - 20:53

ارتش سوریه، روستای تاریخی و زیبای "معلوله" در حومه دمشق را از تروریست ها بازپس گرفت.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در سوریه، این روستای زیبا که هم در نام و هم در ساختار، شباهت زیادی به روستای پلکانی "ماسوله" در شمال ایران دارد، امروز تحت کنترل کامل نیروهای ارتش سوریه در آمد.

اگر برخی از شهرهای جهان را به سبب شباهت هایی، "خواهر خوانده" می نامند، باید گفت این دو خواهر زیبا "دوقلو"های همسان هستند، چنان که حتی نامشان نیز با هم شباهت کامل دارد!

الیاس زحلاوی اسقف کلیسای معلوله به خبرنگار ما گفت: ارتش سوریه امروز توانست شهرک معلوله در ریف دمشق را از گروههای مسلح بازپس بگیرد.

وی افزود: بازپس گیری شهرک معلوله بعد از آن صورت گرفت که این افراد مسلح روز گذشته وارد شهر شده و کلیسای مارتقلا را با  خمپاره گلوله باران کردند که باعث وارد شدن خسارت شد و آنها همچنین کلیسای مارالیاس را آتش زده و وسایل آن را سرقت کردند.

اسقف زحلاوی گفت: تا این لحظه کشتاری در معلولا صورت نگرفته است؛ اما دیروز افراد مسلح وارد این شهرک شده و به یک گشتی نیروهای ارتش در آنجا حمله کردند.

شهرک باستانی معلوله بامداد روز چهارشنبه شاهد انفجار قوی یک خودروی بمبگذاری شده بود که در نزدیک پاسگاه ارتش در منطقه موسوم به عین التینه روی داد و 1 دقیقه بعد بیش از 12 گلوله خمپاره به این شهرک فاصله 50 کیلومتری شهر دمشق اصابت کرد.

این گلوله ها به کلیسای مارالیاس و مارجرجس اصابت کرد و خساراتی به بار آورد و سپس افراد مسلح جبهه تروریستی النصره با تابعیت های مختلف وارد این شهرک شدند. دراین میان، ارتش سوریه سریع نیروهای کمکی را اعزام کرد و توانست کنترل منطقه را بعد از عقب نشینی افراد مسلح جبهه النصره به محور السفیر بازپس گیرد.

گفتنی است، اهالی شهرک باستانی معلوله همچنان به زبان "آرامی" سخن می گویند و این شهر به همزیستی بین مسیحیان و مسلمانان مشهور است و در آن کلیساهای تاریخی وجود دارد.

بنا بر این گزارش، درعملیات ارتش سوریه در حومه دمشق، سرکرده گروه تروریستی "بیارق الحق" وابسته به "لواء الاسلام" نیز در درگیری های منطقه قلمون در حومه دمشق به هلاکت رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها