تروریست ها در مصر دنبال چه کسی بودند:

ناکامی در ترور السیسی و حمله به وزیر کشور

ناکامی در ترور السیسی و حمله به وزیر کشور
جمعه 15 شهريور 1392 - 17:25

ابراهیم حسن کارشناس نظامی مصری گفت: بمب گذاری خودرو و انفجارهای از راه دور در مصر نشان می دهد که دولت با حملات تروریستی خطرناک تر مواجه است هر چند وقوع چنین حملاتی قابل پیش بینی بود.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسن روز جمعه در مصاحبه با روزنامه الیوم السابع گفت : گروه های تروریستی قبلاً روش های " تظاهرات، خرابکاری و حمله به مراکز نیروهای پلیس و ارتش" را به کار می بردند و هم اکنون متوسل به روش بمب گذاری خودرو و انفجار از راه دور شده اند که این روش برای آنها موفقیت آمیز است و می توانند با روش مذکور فشارهای وارده به دیگر گروه های تروریستی فعال در شبه جزیره سیناء را کاهش دهند. 
این کارشناس نظامی مصری موفقیت گروه های تروریستی را ناشی از تقصیر و کوتاهی افسران حراست دانست و گفت: طراحان سوء قصد به محمد ابراهیم وزیر کشور مصر برای اجرای طرح تروریستی خود باید چند بار محل عملیات را بررسی می کردند و از تعداد افسران حراست مطلع می شدند و اطلاعاتی درباره خصوصیات خودروی وزیر کشور جمع آوری می کردند تا بتواند طرح خود را اجراء کنند.  
حسن گفت: به احتمال قوی تروریست ها می خواهستند عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع را ترور کنند ولی به علت حفاظت شدید از وی، منصرف شدند و طرح سوء قصد به وزیر کشور را ریختند.
کاروان وزیر کشور مصر باید دارای یک خودروی معروف به "منع وقوع انفجار" می بود، زیرا این خودرو امواج رادیوئی می فرستد که این امواج به قطعه دریافت امواج رادیوئی بمب می رسد و بمب پیش از رسیدن خودروی شخص مورد سوء قصد، منفجر می شود یا دایره ای رادیوئی ایجاد می کند که مانع رسیدن امواج رادیوئی از دستگاه کنترل از راه دور تروریست ها به بمب می شود لذا بمب منفجر نمی شود.
کارشناس نظامی در پایان تاکید کرد: تروریست ها از خشم مردم می ترسند به همین دلیل بعید است که به مراکز عمومی حمله کنند.

گفتنی است برخی از کارشناسان مسایل امنیتی بر این باورند که بمب منفجر شده در قاهره، بسیار شبیه بمبی است که سه ماه پیش در مسیر حرکت نخست وزیر سوریه منفجر شد، این بمب دارای چاشنی ساخت ترکیه بود که از راه دور کنترل می شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها