شکست راهبردی آمریکا در توجیه حمله به سوریه

شکست راهبردی آمریکا در توجیه حمله به سوریه
شنبه 16 شهريور 1392 - 18:25

دمشق، العالم – نماینده مجلس سوریه، ناکامی رئیس جمهوری آمریکا در جلب ِنظر کشورهای " 20 G" برای حمله نظامی به سوریه را یک شکست راهبردی دانست.

"جرج نخله" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت: "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا زمانی که به نشست سران کشورهای "جی 20" می رفت، گمان می کرد که می تواند "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و سران دیگر کشورهای عضو این گروه را برای حمله نظامی به سوریه متقاعد نماید، اما اوباما دراین مساله شکست خورد.

وی افزود: اوباما در نشست سران کشورهای "جی 20" متوجه شد که اغلب کشورهای این گروه با حمله نظامی به سوریه مخالف بوده و در عین حال خواهان حل و فصل بحران سوریه از راه مسالمت آمیز هستند و معتقدند که باید منتظر نتیجه تحقیقات کمیته های سازمان ملل در زمینه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ماند.

این نماینده سوری درباره موضع جامعه بین الملل مبنی بر مخالفت با دخالت نظامی آمریکا در سوریه، تصریح کرد: توجیهات آمریکا هنوز نتوانسته کشورهای جهان را برای حمله به سوریه متقاعد کند زیرا تجربه اقدامات تروریستی 30 ماهه در سوریه که با حمایت آمریکا صورت می گیرد، از اهداف واشنگتن در تخریب سوریه و دیگر کشورهای عربی - اسلامی پرده برداشته است.

نخله با اشاره به اینکه اقدامات تروریسم جهانی با نظارت، تامین امکانات تسلیحاتی، مالی و رسانه ای ایالات متحده از تروریست ها صورت می گیرد، افزود: آمریکا علیرغم تامین تمامی امکانات برای تروریست های در حال جنگ در سوریه نتوانسته طی 30 ماه گذشته به اهداف خود در این کشور دست یابد چراکه ارتش سوریه در مقابله با همه گروه های تروریستی موفق عمل کرده است.

وی همچنین با اشاره به استفاده تروریست ها از سلاح شیمیایی در سوریه، گفت: آمریکا پس از شکست در رسیدن به اهداف خود در سوریه که در اثر شکست تروریست ها در این کشور حادث شد و همچنین برای تقویت روحیه مزدوران خود در سوریه به تروریست ها دستور داد که از سلاح شیمیایی علیه مردم و نیروهای نظامی استفاده کنند تا بتواند با تبلیغات رسانه ای و برای جلوگیری از شکست مزدوران خود در سوریه به اقدام نظامی علیه مواضع ارتش و حکومت سوریه دست بزند، از این رو سران ایالات متحده اقدام تروریستی استفاده از بمب های شیمیایی را که توسط مزدوران آمریکا در سوریه اتفاق افتاد را به گردن ارتش سوریه انداخت اما این بهانه برای افکار عمومی عاقل در جهان که جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان را به بهانه های واهی به خاطر دارند، قابل قبول نیست.

این نماینده سوری، دلیل دیگر حمله احتمالی آمریکا به سوریه را بنا به درخواست رژیم صهیونیسیتی دانست و اظهار داشت: سران آمریکا  در راستای تامین منافع نامشروع صهیونیست ها مبنی بر تضعیف محور مقاومت قدم برمی دارند.

 نخله تاکید کرد: آمریکایی ها تصور می کنند که درصورت حمله به سوریه، وضعیتی چون زمان جنگ در عراق را خواهند داشت، اما باید بدانند که میان اوضاع فعلی سوریه با وضعیت عراق در سال 2003 تفاوت بسیاری وجود دارد زیرا درآن زمان، عراق کشوری منزوی بود و صدام رییس جمهور آن کشور هیچ هم پیمانی در منطقه یا جهان نداشت، این درحالیست که سوریه درحال حاضر، دارای دوستان و هم پیمانان بسیاری در جهان و منطقه است و این کشور، از ارکان مهم محور مقاومت ضدصهیونیستی به شمار می رود که در برابر ظلم، ستم، اشغالگری و تجاوزگری مبارزه می کند.

وی با اشاره به این که سوریه باتلاقی برای آمریکا خواهد بود، تصریح کرد: آمریکا در صورت حمله به سوریه نخواهد توانست از این کشور خارج شود چراکه مردم و ارتش سوریه طی 30 ماه گذشته نشان داده اند که در برابر حملات تروریست ها مقاومت کرده و با پشتیبانی کشورهای دوست و هم پیمان قادر خواهند بود که در برابر هرگونه تجاوز جدید نیز ایستادگی کنند.

Ma.11:39.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها