آیا آمریکا به هدف خود در سوریه می رسد؟

آیا آمریکا به هدف خود در سوریه می رسد؟
سه شنبه 19 شهريور 1392 - 14:54

العالم، بیروت - هماهنگ کننده مرکز رصد قربانیان خشونت و تروریسم در سوریه می گوید با توجه به اینکه اسرائیل از تسلیحات کشتار جمعی برخوردار است، هدف آمریکا از ابتدا خلع سلاح شیمیایی سوریه بوده است.

"تامر یاغی" در مصاحبه با شبکه خبری العالم، با بیان این که سوریه و متحدانش در محور مقاومت قادر به پاسخگویی به هرگونه تجاوزی هستنند، افزود: آمریکا و غرب در حالی برای گرفتن این سلاح راهبردی از دست ارتش سوریه  تلاش می کنند که رژیم صهیونیستی از انواع سلاح های کشتار جمعی برخوردار است.

هماهنگ کننده مرکز رصد قربانیان خشونت و تروریسم در سوریه به برخورد دوگانه غرب اشاره کرد و گفت: غرب در حالی می خواهد این سلاح راهبردی را از دست ارتش سوریه بگیرد که هیچ سندی برای اثبات استفاده ارتش از این سلاح در اختیار ندارد، اما رژیم صهیونیستی را که از بمب های خوشه ای در جنوب لبنان و بمب های فسفری در غزه استفاده کرد و نیز کودکان عراق و ویتنامی را که از آثار سلاح های ممنوعه آمریکا رنج می برند، نادیده می گیرد.

یاغی درباره ابتکار روسیه برای تحت نظارت بین المللی قرار دادن سلاح شیمیای سوریه، گفت: طرف آمریکایی خلع سلاح شیمیایی سوریه را (در صورت وجود) پیروزی بزرگی برای خود می داند.

وی درخصوص نقش مشکوک آمریکا در سوریه اظهار داشت: آمریکا امنیت تیم بازرسان بین المللی را زمانی که به ریف دمشق رفتند تضمین و اعلام کرد که این منطقه تحت سیطره ارتش آزاد است، اما همزمان رسانه های منطقه گفتند این منطقه در اختیار گروه موسوم به جبهه النصره است که واشتنگتن آن را گروهی تروریستی می داند.

حال این سوال مطرح است که واشنگتن چگونه امنیت بازرسان بین المللی را در کنار یک گروه تروریستی تضمین می کند؟

تامر یاغی درباره واکنش احتمالی به تجاوزگری آمریکا و غرب علیه سوریه گفت: محور مقاومت از کاراکاس تا پیونگ یانگ، قادر به پاسخگویی است و می تواند چرخ اقتصاد جهان را که از تنگه هرمز و کانال سوئز گذرد، متوقف سازد.

9-23:07

 

پربیننده ترین خبرها