آخرین حربه آمریکا برای تغییر شرایط میدانی در سوریه

آخرین حربه آمریکا برای تغییر شرایط میدانی در سوریه
چهارشنبه 20 شهريور 1392 - 20:32

بیروت،العالم ـ سرهنگ بازنشسته ارتش لبنان، تصمیم آمریکا برای مسلح کردن مخالفان به سلاح های مرگبار را، آن هم درست پس از ارائه راهکار روس ها و به تاخیر افتادن حمله به سوریه، تلاشی در راستای تغییر شرایط میدانی در صحنه نبرد ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ائتلاف گروه های مسلح مخالف دولت سوریه روز گذشته اعلام کرد، آمریکا توزیع برخی سلاح های مرگبار را میان گروه های مسلح سوری آغاز کرده است؛ روز گذشته «عبدالقادر صالح» سخنگوی ائتلاف گروه های مسلح در سوریه این خبر را اعلام کرد.

این خبر در حالی مطرح شده است که شواهد و مدارک نشان دهنده آن است که آمریکایی ها دست کم به صورت غیر مستقیم پیش از این، سلاح های سنگین در اختیار گروه های مسلح سوری قرار داده بودند.

"حسین شعیتو" سرهنگ بازنشسته و کارشناس نظامی - راهبردی به شبکه خبری العالم گفت: از ابتدای تحرکات مسلحانه مخالفان سوری، آنها غرق در سلاح ها بودند و در حمله به ارتش سوریه از انواع سلاح های سبک و سنگین استفاده می کردند.

وی افزود: مخالفان مسلح توانستند چند تانک، بالگرد و هواپیمای جنگی را منهدم کنند، این اقدام با سلاح های سبک مانند کلاشینکوف عملی نیست.

شعیتو اظهار داشت: واشنگتن پیشتر گفته بود که می خواهد سلاح های مرگبار در اختیار گروه های مسلح قرار دهد؛ اینک پس از ابتکار روسیه و موافقت سوریه برای قرار دادن تسلیحات شیمیایی خود تحت نظارت بین المللی که حمله به سوریه را به تاخیر انداخته است، واشنگتن بار دیگر تصمیم به ارسال سلاح های مرگبار برای گروه های مسلح در سوریه گرفته است.

سرهنگ بازنشسته ارتش لبنان گفت: آمریکایی ها امیدوارند تغییری میدانی به نفع گروه های مسلح ایجاد کنند، اما ارتش سوریه هر روز در همه محورها در غوطه شرقی، غربی، حمص، ادلب و حلب  پیشرفت می کنند و بعید است تصمیم آمریکا برای تغییر اوضاع میدانی به نتیجه ای برسد.

وی درباره موافقت سوریه برای قرار دادن تاسیسات شیمیایی خود تحت نظارت بین المللی خاطرنشان کرد: این امر تنها به نفع رژیم اشغالگر اسراییل است و به عقیده آمریکا تنها اسرائیل می تواند تسلیحات کشتار جمعی در اختیار داشته باشد.

11-15:46

 

پربیننده ترین خبرها