چرا نتیجه نشست شورای امنیت درباره سوریه اعلام نشد

چرا نتیجه نشست شورای امنیت درباره سوریه اعلام نشد
پنج‌شنبه 21 شهريور 1392 - 08:35

اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک درباره طرح روسیه برای برچیدن سلاح های شیمیایی سوریه تشکیل جلسه دادند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد دیشب درباره خلع سلاح شیمیایی سوریه گفت‌وگو کردند، اما نتایج این نشست اعلام نشد.
انگلیس، آمریکا و فرانسه خواستار قطعنامه ای الزام آور هستند اما روسیه اعلامیه غیرالزام آور را ترجیح می دهد. در همین خصوص روسیه و آمریکا امروز (پنجشنبه) نیز گفتگوهای دو جانبه ای در این مورد در ژنو انجام خواهند داد.

با این حال منابع رسانه ای به نقل از دیپلماتهای شرکت کننده در این نشست تأکید کردند که هر کدام از گروه ها موضع خود را اعلام کردند ولی مذاکرات واقعی صورت نگرفت.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به دنبال اعلام طرح خود در باره سلاح شیمیایی سوریه تأکید کرد که سلاح شیمیایی سوریه سلاحی بازدارنده در مقابل تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی است و دمشق زمانی از این سلاح دست خواهد کشید که کاخ سفید از تهدید به استفاده از زور دست بردارد.
پوتین اظهار امیدواری کرد که سوریه نه تنها سلاح های شیمیایی خود را تحت نظارت بین المللی قرار دهد، بلکه در آینده با نابودی این سلاح به سازمان بین المللی مبارزه با سلاح های شیمیایی بپیوند اما در عین حال تاکید کرد که چنین اقدامی زمانی عملی و قابل اجرا خواهد بود که امریکا و حامیانش از طرح هایشان برای استفاده از زور علیه سوریه دست بردارند. زیرا وادار کردن سوریه یا هر کشور دیگری به دست برداشتن از سلاح هایش به طور یکجانبه کاملا دشوار است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها