موضع گروه های سوری درباره ابتکار عمل روسیه

موضع گروه های سوری درباره ابتکار عمل روسیه
پنج‌شنبه 21 شهريور 1392 - 12:23

دمشق (العالم) ـ وزیر آشتی ملی سوریه، ابتکار عمل روسیه در مورد سلاح های شیمیایی سوریه را در چارچوب تلاشها برای پیدا کردن راه حل سیاسی بحران کشورش دانست.

"علی حیدر" در کنفرانس ائتلاف گروه های تغییر مسالمت آمیز در سوریه با استقبال از ابتکار عمل روسیه، بر موضع حکومت سوریه در پایبندی و تعهد به آن تاکید کرد.
وی گفت: حوادث و تحولات اخیر در رابطه با ابتکار عمل روسیه وموافقت رسمی سوریه در مورد نظارت بین المللی بر مخازن سلاح شیمیایی این کشور، امید به دستیابی به راه حلی واقعی را پررنگ کرده است.

فاديا ديب، رئیس کمیسیون امور عربی و خارجی مجلس سوریه روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: موافقت دولت با طرح روسیه اقدامی مهم در زمینه دستیابی به یک راه حل سیاسی و ترغیب به مذاکره در کنفرانس "ژنو 2 " تلقی می شود.

دیب خاطرنشان کرد:  به دنبال موافقت دولت سوریه با طرح ابتکاری روسیه، همه احزاب باید به سوی یک راه حل سیاسی حرکت کنند، زیرا هر گونه حمله نظامی یا آتش افروزی در منطقه به جنگ جهانی منجر خواهد شد.

برخی از گروههای سیاسی مخالف سوری با استقبال از ابتکار عمل روسیه، آن را گامی مهم در جهت مهار تجاوز نظامی آمریکا به سوریه برشمردند.

تاکنون بحران سوریه، ده ها هزار نفر قربانی و صدها هزار آواره در پی داشته است. مسائلی چون موضوع حمایت همه جانبه برخی کشورها از عناصر مسلح در سوریه، خطر پیامدهای بحران سوریه بر کشورهای همسایه و احتمال بروز جنگی تمام عیار، موجب شد تا تحرکات دیپلماتیک فشرده و سریعی در سطح منطقه و جهان صورت گیرد، تا از فاجعه ای که ممکن است کل منطقه را فرا گیرد، جلوگیری شود.
 

پربیننده ترین خبرها