آغاز عادی سازی روابط ترکیه با صهیونیستها

آغاز عادی سازی روابط ترکیه با صهیونیستها
جمعه 22 شهريور 1392 - 13:05

روند عادی سازی روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ملیت" چاپ ترکیه نوشت : عادی سازی روابط ترکیه و "اسرائیل" آغاز شده است هر چند آنکارا و تل آویو هنوز به توافقی درباره پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان حمله سه سال پیش نیروی دریایی "اسرائیل" به کشتی ماوی مرمره ترکیه نرسیده اند.
از سوی دیگر سایت "الیوم السابع" نیز امروز اعلام کرد، پس از اینکه مقامات تل آویو درخصوص حمله به کشتی ماوی مرمره رسماً عذرخواهی کردند، روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی عادی شد و شرکت هواپیمایی " اِلعال " این رژیم روابط خود با شرکت هواپیمایی ترکیه، پروازهای خود را از سرگرفتند.
روزنامه ملیت از افزایش تعداد گردشگران صهیونیست در ترکیه خبر داد و افزود: تعداد پروازهایِ بین فرودگاه های آنتالیا و بن گوریون در مقایسه با تابستان سال گذشته 65 درصد افزایش یافته است .
در هفت ماه گذشته 76 هزار و 841 صهیونیست تحت عنوان گردشگر وارد ترکیه شدند که تعداد آنها در سال 2012 حدود 43 هزار و 947 نفر و در سال 2011 حدود 49 هزار و 562 نفر بود، و شرکت هواپیمایی ترکیه از افزایش پروازهای خود به مقصد اراضی اشغالی 1948 سود بیشتری به دست آورد؛ زیرا تعداد پروازها از استانبول و آنتالیا به اراضی اشغالی 1948 از 39 مورد در هفته به 46 مورد افزایش یافت .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها