تحصن فلسطینی ها مقابل دفتر الجزیره قطر

تحصن فلسطینی ها مقابل دفتر الجزیره قطر
جمعه 22 شهريور 1392 - 13:20

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان، فلسطینی هایی را که پس از تجمع اعتراض آمیز مقابل دفتر شبکه الجزیره قطر در رام الله قصد داشتند به این دفتر حمله کنند، متفرق کردند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، فلسطینی ها در اعتراض به حمله شدید یکی از مهمانان شبکه الجزیره قطر به "یاسر عرفات" مقابل دفتر این شبکه تجمع کردند.
این تجمع با هدف محکوم کردن اقدام "ابراهیم حمامی" نویسنده فلسطینی مقیم لندن در حمله به یاسر عرفات از طریق شبکه الجزیره قطر برگزار شد.
جوانان فلسطینی درصدد ورود به دفتر مذکور بودند اما پلیس تشکیلات خودگردان از این اقدام آنها جلوگیری کرد.
جنبش جوانان فلسطینی که در بیانیه ای از مردم برای تحصن و اعتراض مقابل دفتر الجزیره قطر دعوت کرده بود اعلام کرد: سکوت مجری برنامه "الاتجاه المعاکس" در شبکه الجزیره قطر درباره توهین های "ابراهیم حمامی" به منزله اذعان ضمنی به خط مشی این شبکه است. این در حالی است که مجری برنامه براساس اصول کار رسانه ای، می توانست با قطع صحبت های مهمان مذکور یا در پایان آن، اعلام نماید که این اظهارات، دیدگاه شخصی مهمان مذکور می باشد و دیدگاه شبکه نیست.
در همین راستا، ریاست تشکیلات خودگردان، کابینه این تشکیلات و شخصیت های فلسطینی در خواست کرده اند در صورت خودداری شبکه الجزیره قطر از عذرخواهی، این شبکه را تحریم کنند. از سوی دیگر یکی از شرکت کنندگان در این تحصن از طریق بلندگو به شبکه الجزیره قطر سه روز مهلت داد تا از این موضع خود عذرخواهی نماید.
اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین هم با انتشار بیانیه ای از شبکه الجزیره قطر خواست از ملت فلسطین عذرخواهی نماید. این اتحادیه همچنین خواستار عدم تعرض به دفتر این شبکه و کارکنان آنها شده است.
 دفاتر شبکه الجزیره قطر در کشورهای مختلف از جمله عراق، کویت، سوریه، مصر و عربستان به علت فتنه انگیزی و انتشار اخبار کذب بارها از سوی دولت این کشورها بسته شده است.

پربیننده ترین خبرها