مهلت سه روزه به عالم بحرینی برای ترک این کشور

مهلت سه روزه به عالم بحرینی برای ترک این کشور
جمعه 22 شهريور 1392 - 14:16

العالم - مقامات رژیم آل خلیفه به آیت الله شیخ حسین نجاتی از علمای برجسته مخالف بحرینی 3 روز مهلت دادند، خاک این کشور را ترک کند.

 به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، با اینکه به تازگی 47 کشور لغو تابعیت شهروندان بحرینی را به شدت محکوم کرده اند، مقامات رژیم آل خلیفه به آیت الله شیخ حسین نجاتی 3 روز مهلت داده اند تا این کشور را ترک کند.

پایگاه "وفاق"در گزارشی تأکید کرد: رژیم حاکم بحرین در نوامبر 2012 حکم سلب تابعیت آیت الله نجاتی به همراه 30 معترض دیگر را به دلایل سیاسی به صورت کینه توزانه ای صادر کرد.

این گزارش می افزاید: برخلاف درخواست جامعه بین المللی برای توقف سلب تابعیت در بحرین، این رژیم همچنان به اقدامات سرکوبگرانه خود ادامه می دهد.

سلب تابعیت و محروم کردن مردم بحرین به ویژه علمای بزرگ این کشور از حق مسلم خود مبنی بر زندگی در وطن خویش در حالی صورت می گیرد که رژیم آل خلیفه در سال‌های اخیر به منظور بر هم زدن بافت و ترکیب جمعیتی بحرین، هزاران بیگانه را از کشورهای آفریقایی و آسیایی به هدف اعطای تابعیت بحرینی به آنها، به این کشور وارد کرده است.

دیده بان حقوق بشر بحرین در گذشته نیز اعلام کرده بود که تهدید شیخ حسین نجاتی به اخراج از بحرین، تجاوز آشکار به حقوق پیروان یک مذهب و تلاش برای توهین و تحقیر اکثریت شیعه بحرین است. این نهاد وعده داده پرونده مذکور را در سطح بین الملل پیگیری خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها