حمله مرگبار به نماز مشترک شیعیان و اهل سنت عراق

حمله مرگبار به نماز مشترک شیعیان و اهل سنت عراق
شنبه 23 شهريور 1392 - 10:48

العالم - بر اثر انفجار دو بمب دست ساز هنگام خروج شرکت کنندگان در نماز جمعه مشترک شیعیان و اهل سنت در بعقوبه عراق، 30 تن از نمازگزاران به شهادت رسیدند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، چندی است به پیشنهاد "نوری مالکی" نخست وزیر عراق روز جمعه در برخی از مساجد این کشور نماز جمعه وحدت با حضور شهروندان اهل سنت و شیعیان برگزار می شود. دیروز نماز وحدت جمعه در بعقوبه در شمال شرقی بغداد مورد حمله تروریستی قرار گرفت که بر اثر آن دست کم 30 نفر کشته و 42 تن مجروح شدند .

"صباح الکرحوت" رئیس شورای استان الانبار نیز دیروز هدف حمله تروریستی قرار گرفت، اما ترور وی ناکام ماند. مسیر عبور رئیس شورای استان الانبار توسط تروریست ها بمب گذاری شده بود که در این حمله 3 نفر ازمحافظان کرحوت زخمی شدند.

همچنین انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر اتوبوس شهری در منطقه رمیلات در استان صلاح الدین عراق، 3 کشته و 12 زخمی برجا گذاشت.

منابع مطلع در پلیس عراق اعلام کردند در حمله افراد مسلح به خانه ای در منطقه القادسیه در شرق موصل، 6 عضو یک خانواده کشته شدند.

گزارش سازمان ملل حاکی است، ماه گذشته حملات تروریستی جان 800 عراقی را گرفت و بیش از 2000 نفر را مجروح کرد. همچنین از آغاز سال جای میلادی نزدیک به ۵ هزار نفر در اینگونه حملات در مناطق مختلف عراق جان خود را از دست داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها