طرح روسیه برای نجات آمریکا ارائه شد

طرح روسیه برای نجات آمریکا ارائه شد
شنبه 23 شهريور 1392 - 22:19

دمشق، العالم - نماینده پارلمان سوریه گفت: طرح روسیه مبنی بر نظارت بین المللی بر سلاح های شیمیایی سوریه، براساس توافق روسیه و آمریکا در اجلاس گروه 20 و برای نجات آمریکا از گرداب حمله به سوریه ارائه شده است.

"جورج نخله" روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم با اشاره به این که آمریکا با ناتوانی در کسب حمایت جامعه بین الملل برای حمله به سوریه، در تنگنای شدید قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: طرح روسیه در حقیقت راه نجاتی است برای آمریکا که خود را گرفتار جنگ و تجاوز به سوریه کرد، اما از فراهم کردن زمینه آن عاجر ماند.

نخله افزود: اوباما و پوتین در اجلاس گروه 20 در سن پترزبورگ روسیه توافق کردند که تماس بین وزرای خارجه دو کشور درباره سوریه ادامه داشته باشد و به همین علت چند روز بیشتر نگذشت که طرح روسیه مطرح گردید و سوریه نیز آن را به حکم عقل، پذیرفت.

عضو مجلس الشعب سوریه گفت: لحن تند آمریکایی ها که مبتی بر تجاوز به سوریه بود، آرام شده است، زیرا آنها به این واقعیت پی برده اند که حمله به سوریه به نفع آمریکا نیست.

نخله، تاثیر مخالفت افکار عمومی آمریکا را مهم ترین عامل انصراف مقامات این کشور از حمله به سوریه عنوان کرد و گفت: مردم آمریکا با صدای بلند خطاب به مسئولان خود گفتند که با حمله به سوریه مخالفند و چنین اقدامی به حمایت از گروه های تروریستی فعال در سوریه از جمله القاعده منجر می شود.

وی تاکید کرد که بحران سوریه فقط راه حل سیاسی دارد و باید با توسل به راه های دیپلماتیک این بحران را حل و فصل کرد و دولت آمریکا باید از تهدید سوریه و حمایت از گروه های تروریستی دست بردارد.


MKH-14-11:3

 

پربیننده ترین خبرها