تشدید درگیری نیروهای امنیتی بحرین با مردم

تشدید درگیری نیروهای امنیتی بحرین با مردم
دوشنبه 25 شهريور 1392 - 22:23

درگیری میان مردم و نیروهای امنیتی بحرینی در اعتراض به مرگ یک فعال سیاسی در این کشور بالا گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم ، شبکه بی بی سی عربی گزارش داد: معترضان به کشته شدن یک فعال بحرینی که معتقدند وی به دست نیروهای پلیس این کشور کشته شده است، دست به تظاهرات زدند.

وزارت کشور بحرین پیش از این اعلام کرده بود محمد عبدالجلیل یوسف بیست و دو ساله بر اثر یک حادثه جان باخته است.

معترضان با حمل تصاویر فرد کشته شده و همچنین بطری های آتش زا با نیروهای امنیتی درگیر شدند و نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور استفاده کردند.

پیکر محمد عبد الجلیل یوسف پنجشنبه گذشته در منطقه الدیه غرب منامه پایتخت بحرین در میان شعارهایی ضد دولت این کشور به خاک سپرده شد.

وزارت کشور بحرین به نقل از فرماندهی عملیات این وزارتخانه در این باره گفته بود که جسد فرد متوفی به بیمارستان بین المللی بحرین آورده شده است و به گفته افرادی که وی را به بیمارستان منتقل کرده اند، علت مرگ وی افتادن تنه یک درخت برروی او بوده است.

اما یکی از مخالفان دولت بحرین در این باره گفت: محمد عبد الجلیل یوسف در جریان تلاش برای تامین حمایت از منطقه خود کشته شده است.

خبرنگار بی بی سی در گزارش خود افزود: "کشور بحرین از چهاردهم فوریه سال 2011 تا کنون شاهد اعتراضات و تظاهرات پراکنده است، که مخالفان بحرینی هدف از این اعتراضات را، دست یافتن به اصلاحات سیاسی و اقتصادی قلمداد می کنند، اما دولت منامه بر این باور است که طرف های خارجی تلاش دارند امنیت و ثبات را در پادشاهی بحرین از بین ببرند". 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها