همراهی دوربین العالم با ارتش سوریه در پاکسازی شبعا

چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 08:03

شهر "شبعا" در ریف دمشق در مسیر جاده فرودگاه بین المللی دمشق قرار دارد؛ این شهر تا پیش از این یکی از مناطق اصلی تمرکز جبهه النصره به شمار می آمد.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش را در عملیات پاکسازی شهر شبعا همراهی کرده، گزارش داد: تک تیراندازان وابسته به جبهه النصره با کمین در ساختمانهای شبعا، شهروندان را در جاده فرودگاه هدف قرار می دادند.
یکی از نیروهای ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: پاکسازی شبعا در عملیاتی سریع و منحصر به فرد انجام شد؛ حمله به این شهر از 3 محور آغاز شد؛ و سرانجام هجوم از محور چهارم به هدف پاکسازی و بازرسی همه محله ها صورت گرفت.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: منابعی به ما اطلاع دادند که دست کم 700 تن از عناصر مسلح در این منطقه مستقر شده بودند.
نیروهای ارتش در عملیاتی منحصر به فرد توانستند فقط در 24 ساعت این شهر را کاملا تحت کنترل خود در آورند و شمار قابل توجهی از عناصر مسلح را که اکثر آنان از اتباع بیگانه بودند، به هلاکت برسانند.
یکی از افسران ارتش با اشاره به یافتن ابزار آلات شکنجه و چوبه های دار در یکی از مقرهای زیر زمینی عناصر جبهه النصره تأکید کرد که آنان از این ابزار برای شکنجه ربوده شدگان استفاده می کردند.
عملیات بسیار سریع و غافلگیر کننده نیروهای ارتش سوریه موجب شد که گروه های مسلح بلافاصله به دنبال راههایی برای فرار از این منطقه بگردند، و حتی غذا و توشه خود را جا بگذارند.
هنگام حضور تیم خبری العالم در شهر شبعا، نیروهای ارتش عملیات پاکسازی یکی از مناطق را تکمیل کرده و آخرین مراحل مأموریت خود را با موفقیت به پایان رساندند.
نیروهای ارتش پس از آن به مزارع اطراف شبعا رفته و این مناطق را برای آغاز حرکت به سوی مناطق دیر العصافیر و الملیحه پاکسازی کردند.

پربیننده ترین خبرها