نگرانی رژیم صهیونیستی از پیمان منع سلاح شیمیایی

نگرانی رژیم صهیونیستی از پیمان منع سلاح شیمیایی
چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 15:40

کارشناس مسائل راهبردی رژیم صهیونیستی تأکید کرد، با عضویت سوریه در پیمان منع سلاح شیمیایی، این رژیم دیگر بهانه ای برای فرار از امضای این توافق نامه ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، "الون بن دیوید" کارشناس مسائل راهبردی کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "مسئولان اسرائیلی از تبعات پیمان ژنو در خصوص تسلیحات شیمیایی و افزایش فشارها برای پیوستن اسرائیل به این پیمان نگرانند."
وی افزود: "پیمان منع سلاحهای شیمیایی یا او پی سی دبلیو، از سخت ترین پیمان های بین المللی است. طبق این پیمان هر سایت مشکوکی مورد بازرسی کامل قرار می گیرد به این معنا که در صورت پیوستن اسرائیل به پیمان منع سلاح شیمیایی، بازرسان بین المللی حساسترین سایتهای اسرائیل از جمله نیروگاه دیمونا و دانشکده بیولوژی را کاملا بازرسی می کنند."
بن دیوید خاطرنشان کرد: "اسرائیل در گذشته از پیوستن به پیمان او پی سی دبیلو خودداری کرده بود. مقامات اسرائیل پیش از این تأکید می کردند که با توجه به وجود زرادخانه های سلاح شیمیایی در سوریه، عضویت اسرائیل در این پیمان بی معنی است؛ اما با عضویت سوریه در او پی سی دبلیو، توجیه اسرائیل برای طفره رفتن از آن غیر قابل قبول است."
وی تأکید کرد: "اگر سوریه از سلاح شیمایی پاکسازی شود قطعا روسیه و آمریکا، اسرائیل را برای پیوستن به پیمان منع سلاح شیمیایی تحت فشار قرار می دهند."

پربیننده ترین خبرها