هشدار سازمان ملل درباره بحران غذا در سوریه

هشدار سازمان ملل درباره بحران غذا در سوریه
چهارشنبه 27 شهريور 1392 - 12:16

العالم - "برنامه جهاني غذا"وابسته به سازمان ملل متحد، درباره تشدید بحران غذا در سوریه در پی تحریم های بین المللی علیه این کشور هشدار داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اگرچه تحریم های غربی علیه سوریه شامل مواد غذایی نمی شود، اما تحریم بانکی و بستن حساب های دولت سوریه، توان دمشق برای واردات گندم، شکر و سایر مواد غذایی را به شدت کاهش داده است.

در حال حاضر کمک های غذایی برنامه جهانی غذا 3 میلیون نفر در داخل سوریه و بیش از یک میلیون آواره سوری در کشورهای منطقه را پوشش می دهد. هزینه این کمک ها 3 میلیون دلار در هفته است.

این درحالی است که بازرگانان مواد غذایی، از نیاز روز افزون به گندم در این کشور خبر داده اند.

خانم "ارتارین کازین" مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا پیش بینی کرده است تا پایان سال جاری تعداد افراد نیازمند به کمک های غذایی در سوریه به 4 میلیون نفر و در خارج از سوریه به بیش از 2 میلیون نفر برسد.

از سوی دیگر در برخی مناطق سوریه مردم در محاصره افراد مسلح قرار دارند و ارسال کمک های غذایی به دلیل اوضاع امنیتی امکان پذیر نیست.

همزمان با هشداربرنامه جهانی غذا درباره وخامت وضعیت مواد غذایی در سوریه، یک مقام مسئول در سازمان ملل متحد اعلام کرد این سازمان از زمان وقوع حملات شیمیایی در سوریه، بیش از نیمی از نیروهای خود را در امور بشردوستانه کاهش داده است، و ارائه کمک ها به نیازمندان دشوارتر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها