ماجرای پاکسازی شهر شبعا از زبان مردم این شهر

ماجرای پاکسازی شهر شبعا از زبان مردم این شهر
پنج‌شنبه 28 شهريور 1392 - 16:50

مدیر دفتر شبکه العالم در پایتخت سوریه، با سفر به "شبعا" در "ریف دمشق" با شماری از ساکنان این شهر که حاضر نشده بودند با وجود درگیریها خانه های خود را ترک کنند، به گفت و گو نشست.

نیروهای ارتش که از دو روز قبل وارد "شبعا" شده بودند، امروز کاملا این شهر را از وجود گروه های مسلح و تروریستی پاکسازی کردند.
یکی از ساکنان شهر شبعا به "حسین مرتضی" گفت: پس از ورود گروه های مسلح به شهر از ما خواسته شد که شهر را ترک کنیم .
یکی دیگر از شهروندان نیز اظهار داشت: عناصر مسلح تبعه کشورهای مختلف بودند و علاوه بر سوری، شماری از آنها تونسی، عراقی و لیبی بودند.
یکی از زنان سالخورده که با وجود تهدیدهای عناصر مسلح در شهر باقی ماند، خاطرنشان کرد: پس از ورود به شهر به ما گفتند که خانه های خود را ترک کنیم؛ ولی ما در خانه خود باقی ماندیم. آنها ادعا کردند که اگر شهر بمانید ارتش شما را می کشد.
یکی دیگر از شهروندان اظهار داشت: آنها به دروغ به ما گفتند که اگر ارتش وارد شهر شود ما را خواهد کشت؛ ولی من گفتم که عاقلانه نیست که ارتش بخواهد ما را بکشد مگر ما چه کرده ایم.
وی افزود: قبل از ورود عناصر مسلح به شبعا، این شهر در آرامش بود.
این شهروند سوری با اشاره به فرار برخی از شهر هنگام ورود عناصر مسلح گفت: در ابتدا تعداد عناصر مسلح کم بود ولی عده ای فرار کردند؛ درحالیکه این کار اشتباه است؛ نباید شهر را خالی کرد و اجازه داد که گروه های مسلح وارد شهر شوند. چرا که آنها پس از ورود به شهر خانه ها را غارت کردند و اموال مردم را به سرقت بردند.
وی ادامه داد: پس از آن درنتیجه درگیری ها، بسیاری از خانه ها ویران شد.
حسین مرتضی تأکید کرد: پس از پاکسازی کامل شهر از وجود گروه های مسلح، اکنون عملیات نیروهای ارتش برای پاکسازی همه مناطق غوطه شرقی و محاصره گروه های مسلح ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها