ده‌ها زخمی در درگیری هواداران و مخالفان مرسی

ده‌ها زخمی در درگیری هواداران و مخالفان مرسی
جمعه 29 شهريور 1392 - 22:17

العالم - درگیری هواداران و مخالفان "محمد مرسی" رئیس جمهور مخلوع مصر در قاهره و چند استان دیگر ده ها زخمی برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صدها تن از اعضای گروه اخوان المسلمین به همراه دیگر جریان های حامی مرسی، امروز درهواداری از رئیس جمهور مخلوع مصر در منطقه "عرب غُنيم" در ناحیه حلوان در قاهره تظاهرات کردند و علیه فرماندهان ارتش و وزارت کشور شعار دادند. هواداران مرسی نظامیان را به کودتا علیه رئیس جمهور منتخب مردمی متهم کردند.

هواداران مرسی علاوه بر عکس های وی تصویری از یک دست با چهار انگشت باز را به همراه خود داشتند. این عکس به نماد هواداران مرسی و اخوان المسلمین تبدیل شده و چهار انگشت باز مسجد "رابعه العدویه" که محل تحصن هواداران مرسی بود را به یاد می آورد. ماه گذشته در حمله ارتش مصر برای خارح گکردن متحصنین از این میدان هزار تن جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر  صدها تن از مردم منطقه حلوان، در اعتراض به هواداران مرسی، در مقابل آن ها تظاهرات کردند و به مرسی و گروه اخوان المسلمین فحش و ناسزا گفتند و با پخش ترانه "دستتان درد نکند" از اقدامات ارتش قدردانی کردند.

تظاهرات هواداران مرسی در منطقه المعادی، تردد خودروها را مختل کرد، آن ها به سمت ساختمان دادگاه عالی قانون اساسی در حرکت بودند که درگیری هایی لفظی میان آن ها و سرنشینان خودروهای این مسیر اتفاق افتاد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها