درآمد گردشگری مصر به صفر می‌رسد

درآمد گردشگری مصر به صفر می‌رسد
دوشنبه 1 مهر 1392 - 22:46

وزیر مشاور دولت مصر در امور آثار باستانی اعلام کرد: بحران امنیتی، درآمد گردشگری مصر را به صفر نزدیک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد ابراهیم" در گفت وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: در حالی که درآمد وزارت آثار باستانی در بخش صنعت گردشگری در سال های 2009 و 2010 به یک میلیارد و 482 میلیون جنیه معادل 200 میلیون دلار رسیده بود، در سال های 2012 و 2013 شاهد کاهش این درآمد به 482 میلیون جنیه معادل 70 میلیون دلار هستیم.

وی با اشاره به روند نزولی درآمد مصر در بخش گردشگری، خاطر نشان کرد: در ماه اوت گذشته تنها 3 میلیون جنیه (435 هزار دلار) در بخش گردشگری عاید مصر شد.

ابراهیم با بیان این که برای رونق صنعت گردشگری در مصر و جذب گردشگران تلاش خواهیم کرد، تاکید کرد: همه چیز به وضع امنیتی کشور بستگی دارد و این صنعت در نتیجه وضع ناگوار امنیتی، به این روز افتاده است.

بدون شک، بحران سیاسی کنونی مصر، خسارت سنگینی به صنعت گردشگری این کشور وارد کرده است و با بی میلی گردشگران برای سفر به مصر، شرکت هواپیمایی مصر نیز همچنان متحمل خسارت می شود.

تا قبل از انقلاب 25 ژانویه 2011، صنعت گردشگري، یکی از منابع اصلی درآمد كشور مصر بود و اين كشور در سال‌های اخير سالانه بيش از ‌10 ميليارد دلار از محل اين صنعت درآمد داشته كه اين رقم حدود ‌11 درصد توليد ناخالص داخلی مصر بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها