رویای اخوان برای بازگشت به قدرت بر باد رفت

رویای اخوان برای بازگشت به قدرت بر باد رفت
سه شنبه 2 مهر 1392 - 12:44

مسدود شدن همه دارایی های اخوان المسلمین و ممنوع شدن فعالیت این گروه از سوی دادگاهی در مصر، رویای این گروه را برای بازگشت به قدرت بر باد داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مقامات مصری فشارها بر گروه اخوان المسلمین را تشدید کردند.
روزنامه العرب چاپ لندن نوشت؛ دادگاهی در مصر فعالیت اخوان المسلمین و همه موسسات وابسته به آن را ممنوع کرد و دستور مسدود شدن همه دارایی ها و ساختمان های این گروه را صادر کرد. دادگاه اعلام کرد گروه اخوان المسلمین که حسن البنا آن را در سال 1928 تاسیس کرد، از اسلام به عنوان پوششی برای فعالیتهای خود استفاده کرده است.
این دادگاه خاطرنشان کرد: زمانی که اخوان المسلمین به قدرت رسید حقوق شهروندان را نادیده گرفت؛ شهروندان در دوره حکومت اخوان المسلمین بر مصر چیزی جز تحقیر ندیدند و اوضاع آنها بدتر شد به همین علت یک سال پس از به قدرت رسیدن اخوان، مردم در روز 30  ژوئن انقلاب کردند و مورد حمایت نیروهای مسلح برای خلع محمد مرسی از ریاست جمهوری قرار گرفتند.
حکم جدید قضایی درباره اخوان المسلمین به اقدامات مسئولان مصری برای متلاشی کردن شبکه های سازمانی، امنیتی و مالی وابسته به اخوان المسلمین  مشروعیت می دهد.
ناظران سیاسی می گویند اخوان المسلمین به علت غرورش و تحقیر کردن مردم و تلاش برای سیطره بر همه کشور، خود زمینه را برای ممنوع شدن فعالیت هایش فراهم کرد.
تحلیلگران معتقدند که حکم دادگاه مصر به معنای پایان رویای اخوان المسلمین برای حکومت دوباره بر مصر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها