پس از غارت ثروت های فلسطین:

صهیونیست ها نفت بلندی های جولان را غارت می کنند

صهیونیست ها نفت بلندی های جولان را غارت می کنند
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 19:06

العالم - روزنامه صهیونیستی مارکر از پایان مرحله اول عملیات اکتشاف نفت و گاز در جنوب منطقه اشغالی بلندی های جولان سوریه در نزدیکی ساحل دریاچه طبریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، روزنامه مارکر می نویسد: شرکت آمریکائی "جِنی انرژی" که عملیات اکتشاف نفت و گاز در جنوب بلندی های جولان را اجرا می کند، اعلام کرده که 10 منطقه در جنوب بلندی های جولان احتمالاً دارای ذخایر نفتی است. 
این روزنامه صهیونیستی می افزاید: نتایج مرحله اول عملیات اکتشاف نفت و گاز در بلندی های جولان ظرف ده روز آینده معلوم می شود و مناطقی که برای استخراج نفت و گاز باید حفر شود، معین خواهد شد.
مارکر به نقل از کارشناسان نفتی گزارش داد: عملیات اکتشاف و استخراج نفت در جنوب بلندی های جولان به سختی عملیات اکتشاف و استخراج نفت در دریا  نخواهد بود، زیرا زمین های جنوب بلندی های جولان بین 5 تا 6 کیلومتر حفر خواهد شد و هزینه حفر یک حلقه چاه نیز بیش از 2 میلیون دلار و هزینه کلی حفر حلقه های چاه بیش از 20 میلیون دلار نخواهد بود.
شرکت جنی انرژی که مالک آن میلیاردری یهودی – آمریکائی به نام "هاوارد جونز" و شرکائی مانند "روبرت مُرداخ" صهیونیست معروف و امپراتور رسانه ای جهان است، اوایل سال 2013 امتیاز اکتشاف و استخراج نفت و گاز در جنوب بلندی های اشغالی جولان را به دست آورد و قرار است که ظرف 3 سال آینده عملیات استخراج را آغاز کند.
مارکر با اذعان به این مساله که اکتشاف نفت و گاز در بلندی های اشغالی جولان شاید باعث جار و جنجال جهانی شود، گفت: این منطقه همچنان تحت اشغال اسراییل است و نظام سوریه مشغول جنگ داخلی است، سوری ها همدیگر را سر می برند و هنگامی که خونریزی باشد، مردم نفت را فراموش می کنند.  
مکانی که عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز در آن اجرا می شود، بخشی از منطقه ای است که حافظ اسد برای حفظ آن مُجدانه کوشید و تا پایان عمر از امضای توافقنامه سازش با رژیم صهیونیستی امتناع کرد زیرا این رژیم با عقب نشینی به پشت مرزهایِ پیش از آغاز جنگ سال 1967 که بلندی های جولان در این جنگ اشغال شد، مخالفت می کرد و میشل کیلو سخنگوی مخالفان سوری نیز به آمریکا و ترکیه ابلاغ کرد که مرزهای سوریه باید براساس مرزهای سال 1946 ترسیم شود.

رژیم اشغالگر در حالی برای اکتشاف نفت در بلندی های جولان مجوز صادر کرده که از نظر سازمان ها و مجامع بین المللی، جولان متعلق به سوریه است و "اشغال شده" به شمار می آید.
صهیونیست ها از سال 1967 تاكنون حدود 1200 كيلومتر مربع از بلندي هاي جولان را اشغال و در تصميمي كه با مخالفت جامعه جهاني همراه است، در سال 1981 آن را بخشی از سرزمين هاي خود اعلام كردند.
-

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها