تلاش ارتش مصر برای برقراری امنیت کانال سوئز

تلاش ارتش مصر برای برقراری امنیت کانال سوئز
چهارشنبه 3 مهر 1392 - 22:41

العالم - عملیات تعقیب گروه های مسلح در شبه جزیره سیناء برای برقراری امنیت کانال 180 کیلومتری سوئز از سوی ارتش مصر ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش مصر سلسله عملیاتی را در بسیاری از استان های این کشور برای یافتن اعضای گروه های مسلح و تکفیری که به تازگی از استان سینای شمالی فرار کرده اند، با همکاری پلیس آغاز کرده تا از نفوذ افراد مسلح که از سواحل دریای مدیترانه وارد شده اند، جلوگیری کنند.  
یک منبع نظامی در مصر در گفت وگو با روزنامه الیوم السابع گفت: فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر با همکاری نیروی مرزبانی طرحی را برای افزایش تعداد نیروهای گشتی کانال سوئز با هدف جلوگیری از حمله گروه های افراطی و مسلح به کشتی های شناور در این کانال تهیه کرده است.

وی افزود: گروهی مسلح که وابسته به طرف های خارجی بود، ماه گذشته چند گلوله آر.پی.جی به سوی یک کشتی چینی شلیک کرد تا اعتبار این مسیر آبی بین المللی را از بین ببرد.
به گفته این منبع نظامی، نیروهای امنیتی بیشتری در سواحل دریای مدیترانه مستقر شده اند چراکه سواحل دریای مدیترانه خطری جدی برای امنیت ملی مصر محسوب می شود. 
وی تاکید کرد: ارتش و نیروهای امنیتی مصر به عملیات تعقیب گروه های مسلح در شبه جزیره سینا ادامه می دهند تا زمینه توسعه این شبه جزیره و اسکان 3 میلیون مصری در آن را فراهم کنند.  
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها