سیاستمدار مصری:

اخوان المسلمین در حوادث سینا دست دارد

اخوان المسلمین در حوادث سینا دست دارد
جمعه 28 تير 1392 - 13:30

العالم - سیاستمدار مصری با متهم کردن "اخوان المسلمین" به توافق با گروه های تکفیری مسلح، اظهار داشت: آنچه که در منطقه سینا در جریان است با هماهنگی و بودجه اخوان المسلمین صورت می گیرد.

 "عادل قلا" روز جمعه در گفت وگو با شبکه العالم با تاکید بر وجود اطلاعات موثق در این زمینه گفت: ارتش مصر برای مقابله با شبه نظامیان در سینا عملیات نظامی گسترده ای انجام داده است. 

رئیس حزب سوسیالیست مصر افزود: اطلاعات موثقی در اختیار داریم که حوادث منطقه سینا پروژه ای میان اخوان المسلمین و گروه های تکفیری مسلح است که با حمایت مالی آمریکا صورت می گیرد تا آنها به مانند دیوار و مانعی میان حماس و رژیم صهیونیستی عمل کنند.

وی تصریح کرد: حکومت جدید مصر با استفاده از این اطلاعات، گروه های مسلح در صحرای سینا را گرفتار کرده و از صبح امروز سه گردان پیاده نظام پشتیبانی برای کنترل اوضاع در منطقه کوه الحلال و منطقه مرزی در سینا مستقر شده است.

رئیس حزب سوسیالیست مصر همچنین درخصوص رابطه مصر و آمریکا، افزود: مقام های آمریکایی دریافته اند که روابط قاهره - واشنگتن پس از برکناری "محمد مرسی" و انقلاب سی ام ژوئن تیره گشته و برای پوشش اشتباهات خود در خاورمیانه به دنبال ادامه روابط  با مصر هستند.

وی اقدام های آمریکا و کشورهای اروپایی را با انقلاب سال گذشته مصر در تضاد دانست و گفت: مواضع کنونی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره مصر همانند مواضع بوش است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها