طرح جدید صهیونیست ها برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی

طرح جدید صهیونیست ها برای ساخت کنیسه در مسجدالاقصی
جمعه 5 مهر 1392 - 11:55

العالم - یک فعال فلسطینی از طرح ساخت کنیسه یهودیان در محوطه مسجد الاقصی از سوی انجمن صهیونیستی "یشای" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "راسم عبیدات " نویسنده، تحلیلگر و فعال فلسطینی تأکید کرد: روند شهرک سازی صهیونیست ها در قدس اشغالی به ویژه مسجدالاقصی تشدید شده و انجمن "یشای" همه مجوزهای لازم را برای ساخت کنیسه در محوطه این مسجد مبارک از مقامات رژیم اشغالگر قدس دریافت کرده است.

وی به "قدس پرس" گفت : فعالیت ساخت و ساز صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی با آغاز ازسرگیری مذاکرات سازش میان صهیونیست ها و گروه مذاکره کننده فلسطینی از حدود دو ماه پیش تحت نظارت آمریکا، به طور چشمگیری روند شتابی به خود گرفته است.

عبیدات با اشاره به تشدید روند شهرک سازی صهیونیست ها در قدس اشغالی، تصریح کرد: اشغالگران صهیونیست تصمیم به احداث هزاران واحد مسکونی جدید و افزایش چندین پروژه دیگر در قدس شریف گرفته اند.

وی با اشاره به عملیات ساخت و ساز صهیونیستها در بخش غربی قدس اشغالی اظهار داشت: از زمان از سرگیری مذاکرات سازش، اشغالگران با ساخت 4 هزار واحد مسکونی دیگر در شهرها و مناطق مختلف فلسطین اشغالی دربخش شرقی قدس اشغالی موافقت کرده اند.  

این فعال فلسطینی تاکید کرد که بزرگترین خطر اقدام صهیونیست ها در محوطه مسجدالاقصی در حال جریان است تا جاییکه که اشغالگران در پرتو مذاکرات به ساخت کنیسه در داخل مسجد الاقصی اقدام کرده اند.

 وی خاطر نشان کرد: قدس در معرض هجوم همه جانبه و کشتار بی رحمانه صهیونیست ها قرار گرفته و آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز در امان نمانده است و صهیونیستها اقدام به تدریس آموزه های صهیونیستی در مدارس فلسطینی در قدس اشغالی کرده اند.

عبیدات در ادامه همچنین با اشاره به توافق میان دولت اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین در حمایت از اماکن مقدس فلسطینی، سکوت دولت اردن را در قبال اقدامات صهیونیستها علیه قدس و مسجد الاقصی نکوهش کرد و آن را از پایه، توافقی ضعیف دانست.
چندی پیش رهبران اردن و فلسطین توافقنامه‌ای امضا کردند که به موجب آن حمایت امان از اماکن تاریخی و مذهبی قدس گسترش می‌یابد و پادشاه اردن به عنوان مسئول اماکن مذهبی قدس از سوی تشکیلات خودگردان به رسمیت شناخته شد.
براساس این توافقنامه، سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و تشکیلات خودگردان فلسطین نقش ملک عبدالله دوم را به عنوان "حافظ و مسوول اماکن مقدس در قدس اشغالی" و تلاش وی برای حفظ این اماکن و به ویژه مسجد الاقصی، به رسمیت شناختند.

این درحالی است که این توافقنامه تا کنون هیچ نقش و تأثیری در حمایت از مسجد الاقصی و قدس در قبال اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نداشته است.

پربیننده ترین خبرها