خبرنگار العالم :

انفجار القلمون درچارچوب درگیری تروریست هاست

انفجار القلمون درچارچوب درگیری تروریست هاست
جمعه 5 مهر 1392 - 22:47

خبرنگار شبکه العالم در سوریه گفت: براساس اطلاعات به دست آمده ، انفجار خودروی بمب گذاری شده در قلمون واقع در ریف دمشق از اقدامات جبهه النصره و در چارچوب تسویه حساب میان آنان و ارتش آزاد است.

دمشق(العالم)05/07/92- حسین مرتضی مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه گفت: این حادثه پس از اعلام سوگند وفاداری سرکرده لواء الاسلام در ارتش آزاد به سرکرده جبهه النصره و انتقال وی به القلمون است.
گفتنی است در انفجار خودروی بمب گذاری شده درمنطقه رنکوس درالقلمون واقع درریف دمشق دستکم 20 نفر کشته و دهها نفر دیگر مجروح شدند.

وی گفت: بر اساس برآوردها وبا توجه به قدرت این انفجار، شاید آمار قربانیان  انفجار خودروی بمب گذاری شده در القلمون افزایش یابد زیرا اطلاعات موجود از کشته و مجروح  شدن حدود 60 نفر خبر می دهد.
این انفجار در نزدیکی مسجد خالد بن الولید در منطقه سهل رنکوس میان عسال الورد و رنکوس واقع در القلمون رخ داد.

وی افزود:این منطقه اساسا با حضور شمار زیادی از افراد مسلح روبروست و به خاطر نزدیکی اش به مرزهای لبنان و ارتباط با چندین شهر و منطقه در نوار مرزی لبنان از سمت جرود یبرود و از بخش سرغایا و الزبدانی، یکی از مهم ترین پایگاه های آنان در بخش غربی سوریه است.

خبرنگار العالم در ادامه با تاکید بر این موضوع که این منطقه دالان ورود سلاح و افراد مسلحی است که از لبنان از طریق این دشت ها به ویژه از دشت های رنکوس وارد سوریه می شوند، خاطرنشان کرد: دفتر شبکه اولین گروهی بود که از انتقال اعضای جبهه النصره ازغوطه شرقی به القلمون خبر داد و زهران علوش سرکرده لواء الاسلام در ارتش آزاد به ابی محمد الجولانی فرماده جبهه النصره سوگند وفاداری یاد کرد و وی را به القلمون انتقال داد.

وی تاکید کرد: این حادثه ناشی از درگیری های موجود میان گروه های مسلح است و بر اساس برآوردها شاید جبهه النصره دست به انفجار این خودروی بمب گذاری شده در القلمون زده باشد زیرا طی روزهای پیش از ارتش آزاد خواسته بود تا نیروهای  مسلح خود را از القلمون فرا بخواند که با مخالفت ارتش آزاد روبرو شده بود.

وی گفت :انتظار می رود درگیری هایی دراین منطقه روی دهد، زیرا تعداد زیادی مجروح درمنطقه وجود دارد و خبری از ارتش سوریه نیست و فقط افراد مسلح ارتش آزاد و جبهه النصره درمنطقه حضور دارند.
MKH-27-17:40
 

پربیننده ترین خبرها