ادعای یک تروریست انتحاری سوری

سران جبهه النصره و داعش با هم دیدار کردند!

سران جبهه النصره و داعش با هم دیدار کردند!
سه شنبه 9 مهر 1392 - 11:19

دامنه اختلافات بین ابومحمد الجولانی و ابوبکر البغدادی سرکرده های گروه تروریستی النصره و "داعش" به حدی رسیده است، که یک عامل انتحاری یک ساعت قبل از عملیات خود در توییتر به همقطاران خود مژده می دهد که این دو متحد شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جبهه النصره و دولت اسلامی عراق و شام به سرکردگی ابومحمد الجولانی و ابوبکر البغدادی هر دو از جریان های وابسته به القاعده و تحت امر ایمن الظواهری هستند. اما می بایست رهبر النصره از داعش تبعیت می کرد که نکرد و این اختلافات به عرصه جنگی تمام عیار کشیده شد و هنوز هم این درگیری ها ادامه دارد.

اما محمود البلوی یک عامل انتحاری اردنی که روز گذشته در عملیات انتحاری خود در جدیده الوادی ریف دمشق به هلاکت رسید، قبل از عملیات در صفحه شخصی خود در توییتر می نویسد:«الجولانی در حضور ابوبکر بغدادی سوگند وفاداری یاد کرده و پس از برقراری روح برادری و محبت میان آن دو، تقسیم کار و سلاح نیز صورت گرفت و پس از آن خداوند با فتح باشکوهی منت بزرگی بر مانهاد.

وی که عضو گردان المرابطین جبهه النصره است، این رویداد را یکی از آرزوهای خود عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسیا نوشته های محمود البلوی که نام مستعار ابوالعیناء به خود داده بود، بیانگراین است که اختلافات میان اعضای القاعده در سوریه به دغدغه اصلی تروریست ها تبدیل شده است.

جبهه النصره و داعش در مناطق مختلف سوریه با هم درگیر هستند و در این درگیری ها تاکنون ده ها نفر از طرفین کشته شده اند. هر دو جریان توسط عربستان و ترکیه و برخی از شیوخ ثروتمند خلیج فارس حمایت سیاسی، مالی و نظامی می شوند و درگیری آنها به خصوص در استان رقه سوریه شکل گسترده ای به خود گرفته است و هر دو تلاش دارند تا نیروهای خارجی بیشتری را به خود جلب و جذب کنند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها