گسترش اعتیاد و سرقت اعضاء در مناطق تحت امر تروریست‌ها

گسترش اعتیاد و سرقت اعضاء در مناطق تحت امر تروریست‌ها
چهارشنبه 10 مهر 1392 - 17:45

آمار اعتیاد و سرقت اعضای بدن انسان در شهر "منبج" سوریه که تحت سیطره تروریست ها قرار گرفته، رو به افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اداره پزشکی قانونی شهر منبج با صدور بخشنامه هایی از شهروندان و گروه های مسلح خواست در صورت مشاهده استعمال مواد مخدر توسط افراد، آن را به این اداره اطلاع دهند تا علاوه بر ثبت و مستند سازی آمار، برای درمان افراد و گزارش به هیات های قانونی اقدام شود.

اداره پزشکی قانونی منبج در بخشنامه دیگری از تشکیلات مسلح شورشی و مدنی خواست در صورت مشاهده اجسادی که آثار بخیه روی شکم و لگن آنها وجود دارد، آن را گزارش کنند تا بررسی لازم در مورد احتمال سرقت اعضای بدن انسان صورت گیرد. در چند مورد بیماران اورژانس از این شهر به ترکیه فرستاده شده اما تنها جسد جراحی شده از ترکیه بازگردانده شده است.

سایت "عربی آنلاین" مدتی پیش خبر داد که ساکنان شهر منبج و اطراف آن تمایلی برای سفر به ترکیه و درمان در این کشور ندارند، زیرا مشاهده شده است که شخصی برای معالجه دست شکسته اش به ترکیه رفته اما پس از مدتی جسدش در تابوت به منبج بازگشته است.

در این شهر شخصی به نام "ابراهیم القفطان" مجددا به عنوان ریاست شورای محلی موسوم به "شورای انقلاب" گمارده شده است. پیش از انتصاب القفطان اختلافات شدیدی میان اعضای این شورا با اعضای هیئت موسوم به "هیئت قانونی " و گروه های شبه نظامی مسلح در گرفت. این اختلافات به درگیری های خشونت بار کشیده شد و چندین نفر از جمله "حسام حاج لطوف" سرکرده گردان امنیتی منبج کشته شدند.

القفطان پس از سیطره تروریست ها بر شهر منبج، اولین رئیس تشکیلات موسوم به شورای انقلاب در این شهر شد. وی به ارتباطات گسترده با تمامی گروه های تروریست ها در حومه حلب مشهور است.

منبج با 70 هزار نفر جمعیت در استان حلب و در نزدیکی مرز ترکیه واقع شده است.

در آذر ماه سال گذشته، اقدامات گروه های تروریستی که بر این شهر تسلط یافته بودند، باعث تظاهرات گسترده مردمی شد. این تظاهرات در دومین روز با حمله افراد مسلح به معترضان غیر نظامی که چند کشته و زخمی به همراه داشت، سرکوب شد.

در منبج گروه های مختلفی چون جبهه النصره، گردان های فاروق و ارتش آزاد حضور دارند و برخی اوقات درگیری هایی بین این گروه ها در این شهر روی می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها