نیمی از صهیونیست‌ها در صدد گریز از اراضی اشغالی

نیمی از صهیونیست‌ها در صدد گریز از اراضی اشغالی
پنج‌شنبه 11 مهر 1392 - 23:08

العالم - 51 درصد از شهرک نشینان صهیونیست در پی وخامت وضع اقتصادی و امنیتی در سرزمین های اشغالی، به دنبال مهاجرت به آمریکا و اروپا هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صهیونیست ها به یهودیان برای مهاجرت به سرزمین های اشغالی و اسکان در شهرک ها وعده می دادند که اسرائیل سرزمین راحتی و آسایش است. اما ساکنان فعلی شهرک های اشغالی چیزی جز ترس و دلهره نصیبشان نشد و همیشه منتظر بارش موشک در جنوب سرزمین های اشغالی هستند.

به اذعان شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، مشکل دیگر فقر است. وضعیت اقتصادی با گذشت زمان وخیم تر می شود به گونه ای که پس از اعتراضات عمومی سال 2011 در اراضی اشغالی، مهاجرت صهیونیست ها به کشورهای دیگر افزایش یافت.

"فایز عباس" کارشناس امور اسرائیل در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: اسرائیلی ها امیدوارند که از امنیت و زندگی مرفه برخوردار شوند. بسیاری از یهودی ها که از اروپا و آمریکا برای برخورداری از زندگی مرفه به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده بودند، آماده فداکردن بخشی از امنیت خود برای برخورداری از زندگی مرفه بودند، اما وضعیت معیشتی نامناسب و ناامنی باعث شده که مجبور به مهاجرت معکوس شوند.

"نهاد ابوغوش" نویسنده و کارشناس سیاسی فلسطینی نیز گفت: صهیونیسم می خواست جامعه ای متحد متشکل از اشکنازی ها (یهودیان اروپایی ) تشکیل دهد، اما موفق نشد.

"احمد رفیق" عوض استاد علوم اطلاعات دانشگاه قدس هم در مصاحبه با العالم گفت: اسرائیل دردسازترین و نامناسب ترین مکان و به منزلۀ تبعیدگاهی برای یهودیان است.

3-14:56

پربیننده ترین خبرها