اتهام‌تراشی برای یک فعال حقوق بشر در عربستان

اتهام‌تراشی برای یک فعال حقوق بشر در عربستان
دوشنبه 15 مهر 1392 - 19:57

"ولید ابوالخیر" فعال عربستانی، در دادگاه ویژه جزایی تفهیم اتهام شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابوالخیر پس از خروج از دادگاه گفت: لایحه اتهاماتم را تحویل گرفتم. اتهامات مطرح شده علیه من عبارتند از: تلاش برای براندازی و خروج علیه ولی امر، توهین و هتک حرمت دستگاه قضایی، دشمن کردن سازمان های بین المللی با عربستان سعودی، تاسیس انجمن غیرقانونی "دیده بان حقوق بشر"، عضویت در جمعیت "حسم" و تحریک مردم بر ضد "ولی امر".

به گفته ابوالخیر در لایحه اتهامات، نام فعالان دیگری نظیر خانم "مریم الخواجه" فعال حقوقی و معاون رئیس مرکز حقوق بشر بحرین ذکر شده است.

ابوالخیر خاطر نشان کرد: دادستان کل عربستان، صدور حکم حبس من به مدت 5 سال و بستن همه حساب های کاربری ام بر روی اینترنت را از دادگاه خواستار شده است.

ابوالخیر که به اتهام برگزاری جلسه "غیرقانونی" بازداشت شده بود، روز جمعه به قید وثیقه آزاد شد. همسر وی روز جمعه در گفت و گو با شبکه بی.بی.سی اعلام کرده بود که ابوالخیر، در منزلش در غرب شهر جده، میزبان همایشی برای هم اندیشی با اصلاح طلبان دیگر تحت عنوان "الدیوانیه" بود. وی همچنین به تماس با سازمان های بیگانه به ویژه سازمان های حقوق بشری متهم شده است.

همسر ابوالخیر تاکید کرد که شوهرش در ماه ژوئن سال 2012 به "بی احترامی به دستگاه قضایی و امضای عریضه درخواست آزادی بازداشت شدگان" متهم شده بود.

"ولید ابوالخیر" موسس و رئیس انجمن "دیده بان حقوق بشر در عربستان" است. صفحه این انجمن بر روی فیس بوک بیش از هفت هزار عضو دارد.

26

پربیننده ترین خبرها