اردوغان می خواهد منطقه را وارد جنگی خونین کند

اردوغان می خواهد منطقه را وارد جنگی خونین کند
سه شنبه 16 مهر 1392 - 11:46

دولت ترکیه نقشه حمله ای هوایی به سوریه را تدوین می کند که می تواند دمشق را به جنگ دیگری به جای جنگی بکشاند که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سپتامبر گذشته به آن تهدید کرده بود، جنگی که بدون شک همه منطقه را در بر خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آسیا، باراک اوباما در ماه سپتامبر تهدید کرد که به سوریه حمله می کند اما بعد از توافق بین روسیه و آمریکا در 14 سپتامبر گذشته از این تصمیم صرف نظر کرد.
پایگاه اینترنتی روزنامه ورلد تریبیون نزدیک به دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به نقل از مسئولان نظامی ترک بدون افشای هویت آنها گفت: چهار فروند هواپیمای جنگنده اف 16 در نزدیک مرز ترکیه با سوریه عملیاتی شده و در وضعیت آماده باش قرار گرفته اند.
ارتش ترکیه در همین رابطه مدعی شده است که ماموریت این هواپیماها جلوگیری از پرواز جنگنده های سوری است که در جریان پرواز به مرز با ترکیه نزدیک می شوند.
مسئولان نظامی ترک گفتند که جنگنده ها و بالگردهای سوری بر فراز خاک سوریه در نزدیک مرز با ترکیه پرواز می کنند.
هواپیماهای نیروی هوایی ترکیه در سپتامبر گذشته یک بالگرد سوری را بعد از عبور از مرز ترکیه مجبور به بازگشت کردند که این باگرد در خاک سوریه سقوط کرد.
ارتش ترکیه اعلام کرد که آخرین حادثه نزدیک شدن یک جنگنده سوخوی 24 سوریه به منطقه کیلیس همزمان با پرواز یک جنگنده سوخوی 24 سوریه به سمت استان هاتای ترکیه بوده است که درهر دو وضعیت، جنگندهای اف 16 در پایگاه اینجرلیک ترکیه در استان دیاربکر آنها را دورکردند.
 اردوغان در حالی که شکست سنگینی در سوریه را متحمل شده است و انتظار نداشت که دوستان آمریکایی اش تا این اندازه از همکاری نظام سوریه تشکر و قدردانی کنند، خود در صدد است تا منطقه را وارد بحران تازه ای کند، بحرانی که بدون شک می تواند همه قواعد را بر هم زده و زیان های سنگینی را متوجه ملت های منطقه کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها