قطع کمک‌های مالی "داعش" به جبهه النصره سوریه

قطع کمک‌های مالی
پنج‌شنبه 18 مهر 1392 - 17:55

سرکردگان گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اعلام کردند کمک های مالی خود را به گروهک "جبهه النصره" در سوریه قطع خواهند کرد و این امر بیانگر اختلافات جدید این دو گروه رقیب و وابسته به تشکیلات القاعده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اختلافات و دودستگی میان گروههای وابسته به القاعده در سوریه روز به روز علنی تر می شود و این امر در سایه وجود گروههایی با هویت ها و اهداف و برنامه های مختلف در داخل سوریه تشدید شده است.

شبکه سکای نیوز در این باره اعلام کرد: در حالی که مناطق شمال شرق سوریه شاهد درگیری میان جنگجویان "النصره" و "داعش" است و اختلافات میان طرفین از چند ماه پیش تاکنون تشدید شده است، سرانجام گروه "داعش" امروز از قطع ارتباط طرفین خبر داد.

این شبکه افزود: داعش منابع مالی فراوانی در اختیار دارد که بیشتر آنها را چاه های نفتی تشکیل می دهد که در داخل عراق یا سوریه آنها را به کنترل خود درآورده است. گفته می شود این گروه چاه های نفت را در میدان های نفتی استان های "الرقه" و "دیر الزور" در اختیار دارد و این امر، درباره اختلافات کنونی میان این دو گروه - با وجود وابستگی هر دو طرف به القاعده- پرسش هایی را پدید آورده است.

گروهک جبهه النصره که بیشتر اعضای آن را اتباع سوریه تشکیل می دهند، اخیرا با درخواست داعش درباره پیوستن اعضای خود به تشکیلات "دولت اسلامی" مخالفت کرده و به جای آن به ایجاد اتحاد میان گروهک های افراطی در عرصه سوریه مانند "الشام"، "الاسلام" و "التوحید" روی آورده است که این امر به منزله پایانی بر وجود "ارتش آزاد" مخالفان خواهد بود. این در حالی است که انتظار می رفت نیروهای این گروه، هدایت جنگ گروههای مسلح علیه دولت سوریه را به عهده داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها