برغوثي: مذاكرات شكست خورده است

برغوثي: مذاكرات شكست خورده است
جمعه 19 مهر 1392 - 08:01

العالم - دبیرکل جنبش ابتکار فلسطین گفت: مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی شکست خورده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، مصطفی برغوثی با بیان این که طرف فلسطینی به طور جدی در حال بررسی اعلام شکست مذاکرات سازش است، افزود: طرف فلسطینی می خواهد این حقیقت را برای همه روشن و شفاف کند که اسراییل اصلا آماده پذیرش کمترین حق فلسطینیان نیست. طرف اسراییلی از هرگونه صحبت و پرداختن به موضوع قدس در این مذاکرات خودداری کرده است.
وی که با تلویزیون روسیا الیوم گفت وگو می کرد، خاطرنشان کرد : یائیر لاپید وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که ائتلاف اصلی کابینه این رژیم را تشکیل می دهد، به تازگی در سخنانی گفته است که قدس یکپارچه و واحد به عنوان پایتخت اسراییل باقی می ماند.
برغوثی افزود: موضع اسراییل در باره آوارگان فلسطینی نیز مشخص است. شهرک سازی ها هر روز گسترش می یابد و روند صعودی را به خود می گیرد. درخصوص موضوع مرزها و امنیت نیز طرف اسراییلی اصرار دارد به این که همچنان بر منطقه الاغوار سلطه داشته و در مناطق مختلفی از سرزمین فلسطین در کرانه باختری رود اردن نیز حضور نظامی داشته باشد.
وی گفت: شرایط موجود حاکی از شکست مذاکرات است و طرف فلسطینی فقط به این دلیل در آن شرکت کرد که به مانع تراشی متهم نشود. همه امروز این واقعیت را درک کرده اند که مذاکرات سازش کنونی هیچ نتیجه ای در پی نداشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها