عاملان حمله تروریستی اربیل عراق چه کسانی بودند؟

عاملان حمله تروریستی اربیل عراق چه کسانی بودند؟
شنبه 20 مهر 1392 - 20:42

سرویس های امنیتی منطقه کردستان عراق از بازداشت اعضای یک گروهک تروریستی که با حمله اخیر به مرکز امنیت عمومی در شهر اربیل (شمال عراق) در ارتباط بوده اند، خبر دادند.

" مسرور بارزاني" مشاور امنیت ملی منطقه کردستان عراق درنشست مطبوعاتی با " صباح نوري " مدیر امنیت اربیل گفت " توانستیم برخی از تروریست هایی را که به طور مستقیم در عملیات تروریستی در اربیل عراق ارتباط داشتند، بازداشت کنیم".

نوري نیز خاطرنشان کرد" تروریست ها که از عراقی های ساکن شهر موصل (شمال عراق) بودند، دو خودرو از کرکوک خریداری کرده و پس از انتقال آن ها به جنوب غرب موصل، درداخل خودروها بمب کار گذاشته بودند و سه تروریست را به کمربندهای انفجاری و سلاح های سبک مجهز کرده بودند.

به گفته وی ، متهم اول که " محمد خليل قدوش " معروف به شعلان نام دارد ، متولد سال 1983 است و در بازجویی های به عمل آمده اقرار کرده است که در سال 2012 به گروه تروریستی موسوم به " دولت اسلامی عراق و شام " پیوسته و اعتراف کرده است که در بمب گذاری خودروها و انتقال آن به اربیل ، به تروریست ها کمک کرده است.

وی همچنین افزود" فرد دوم " سمير بكر يونس" معروف به " احمد ابو المناظر" است که متولد سال 1983 و کارشناس ساخت کمربندهای انفجاری است.

نوری تصریح کرد " این فرد که ناظر اجرای عملیات تروریستی اربیل بوده است و دومین خودروی بمب گذاری شده را که حامل 150 کیلوگرم ماده تی. ان. تی با قدرت انفجار بالا بود ، از طریق دستگاه کنترل از راه دور منفجر کرده است".

به گفته مدیر امنیت شهر اربیل، متهم سوم به نام "هاشم صالح محمد " که معروف به " ابو سعد " است ، دو خودرویی را که عملیات انفجاری با آن انجام شده بود، از شهر کرکوک خریداری کرده بود.

نوري افزود " به نظر می رسد تروریست هایی که این عملیات را اجرا کردند ، از خارج آمده اند و عراقی نیستند".

در سلسله حملات تروریستی که روز 29 سپتامبر مرکز امنیت عمومی اربیل (آسایش) را در مرکز شهر اربیل هدف قرار داد، هفت نیروی امنیتی کُرد کشته شدند.

این حمله ، از معدود حملاتی بود که مرکز منطقه کردستان عراق را که از لحاظ امنیتی نسبتا" آرام است، هدف قرار داد.

چند سال قبل نیز تروریست ها با انفجار یک دستگاه کامیون بمب گذاری شده این مرکز را در اربیل هدف قرار داده بودند، در آن حمله که ماه "می" سال 2007 به وقوع پیوست، 14 نفر کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها