پاکسازی 40 روستا در حومه شهر حلب سوریه

پاکسازی 40 روستا در حومه شهر حلب سوریه
يکشنبه 21 مهر 1392 - 10:58

نیروهای ارتش سوریه 40 روستا را از وجود گروه های مسلح و تروریستی پاکسازی کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "الحدث نیوز" به نقل از منابع نظامی سوری تأکید کرد که ارتش این کشور منطقه "البحاریه" در حومه استان ریف دمشق را کاملاً پاکسازی کرد .
تروریست ها چند روز پیش وارد البحاریه شده بودند.
ارتش سوریه همچنین کنترل کامل 40 روستا را در استان حلب به دست گرفت .
منابع نظامی سوری خاطرنشان کردند: ارتش سوریه که طی روزهای اخیر مسیر خناصر به شهر حلب را بازکرده بود، سرانجام توانست بیش از چهل روستا را در اطراف این مسیر از وجود تروریست ها پاکسازی کند و تونل هایی را که طول برخی از آنها به 5 کیلومتر می رسید ، تخریب کند .
فرمانده عملیات غوطه در حومه استان ریف دمشق گفت : ارتش سوریه از ماه ها پیش منطقه البحاریه را تحت کنترل خود داشت تا اینکه تروریست ها 10 روز پیش هنگام اجرای عملیات ارتش در منطقه الدلبی نزدیک منطقه البحاریه وارد البحاریه شدند و می خواستند راهی به سوی منطقه استراتژیک العتیبه بازکنند ولی ارتش البحاریه را از وجود آنها پاکسازی کرد .
فرمانده عملیات غوطه افزود : تروریست ها با انتشار فیلم هایی مدعی شده بودند کنترل البحاریه را به دست گرفته اند ولی حقیقت این است که ارتش پس از درگیری چند روزه با تروریست ها توانست کنترل کامل این منطقه را به دست بگیرد . 
این فرمانده ارتش سوریه اظهار داشت: تروریست ها تلفات و خسارات بسیار سنگینی را متحمل شدند و طبق اذعان آنها 93 تروریست در درگیری با ارتش کشته شدند . ارتش همچنین توانست تعداد زیادی بمب را از تروریست ها به غنیمت بگیرد.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها