صهيونيستها ورود مصالح ساختماني را به غزه متوقف كردند

صهيونيستها ورود مصالح ساختماني را به غزه متوقف كردند
يکشنبه 21 مهر 1392 - 16:43

رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) به بهانه کشف تونلی که بین نوار غزه و سرزمینهای اشغالی 1948میلادی حفر شده است ، ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ژنرال ایتان دانگوت هماهنگ کننده امور مرزهای نوار غزه با اسرائیل دستور داده است انتقال مصالح ساختمانی به نوار غزه تا اطلاع ثانوی متوقف شود.
این دستور پس از آن صادر شد که ارتش این رژیم اعلام کرد که یک تونل پنجشنبه گذشته در نزدیکی منطقه عین هشلوشا کشف کرده است که برای انجام "اقدامات تروریستی" حفر شده بود.
رژیم صهیونیستی بیست و دوم سپتامبر گذشته برای نخستین بار از نیمه سال 2007 میلادی اجازه داده بود مصالح ساختمانی به نوار غزه وارد شود.
خبرگزاری شین‌هوا از غزه گزارش داد که رادیو اسرائیل به نقل از منابع نظامی افزوده است که نیروهای ارتش چندین شاخه این تونل را که به داخل اسرائیل ایجاد شده است، کشف و چند روز وقت برای خنثی کردن مواد منفجره داخل این تونل صرف کرده اند.
این منابع گفتند تونل حفر شده در پانزده متری عمق زمین قرار دارد و  یک و نیم کیلومتر نیز طول آن است و بعید نیست که حفر کنندگان قصد داشتند از آن برای ربودن سربازان یا عملیات نظامی علیه ارتش اسرائیل استفاد کنند.
جنبش حماس و دو گروه دیگر فلسطینی بیست و پنجم ژوئن سال 2006 میلادی گلعاد شالیت نظامی اسرائیلی را ربودند و دو نظامی دیگر را کشته و پنج نظامی این رژیم را نیز زخمی کردند.
شالیت سال 2011میلادی در مقابل آزادی بیش از یکهزار اسیر فلسطینی از زندانهای رژیم صهیونیستی، آزاد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها