اعتراض کمیساریای حقوق بشر به اعدام تروریستها در عراق !

اعتراض کمیساریای حقوق بشر به اعدام تروریستها در عراق !
دوشنبه 22 مهر 1392 - 15:27

وزارت حقوق بشر عراق روز دوشنبه از واکنش کمیساریای عالی حقوق بشر در قبال اعدام چند تن از تروریستها در این کشور، ابراز شگفتی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی اجرای حکم جنایتکاران تروریست در عراق، کمیساریای عالی حقوق بشر، این کشور را به رعایت اصول بین المللی درباره حقوق بشر فراخواند.!!
وزارت حقوق بشر عراق در بیانیه مطبوعاتی با تاکید بر پایبندی این کشور به اعلامیه جهانی حقوق بشر و پروتکل الحاقی آن درمورد لغو مجازات اعدام افزود: مسلما یکی از مهم ترین وظایف دولت عراق حمایت از جان شهروندان است و این چندمین بار است که کمیساریای عالی حقوق بشر در برابر اعدام قاتلان مردم عراق از خود واکنش نشان می دهد، اما حجم جنایات آنان و تعداد قربانیان اقدامات وحشیانه آنها را نادیده می گیرد.
این بیانیه می افزاید: واکنش کمیساریای عالی بسیار شگفت آور و مشمئز کننده است، و بهتر است این سازمان در برابر نقض قوانین و مصوبات شورای امنیت سازمان ملل توسط کشورهای تروریست پرور منطقه واکنش نشان بدهد.
وزارت دادگستری عراق دیروز اعلام کرد لغو مجازات اعدام در عراق، در صلاحیت سازمان ملل نیست بلکه از اختیارات قوه قانونگذاری این کشور است.
گفتنی است دستگاه قضایی عراق در مورد 50 فقره جرم، مجازات اعدام را اعمال می کند که تروریسم، آدم ربایی و قتل از آن جمله است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها