به منظور هشدار به کشورهای مداخله گر صورت گرفت

پرواز میگ29 ارتش سوریه بر سر تروریست ها

چهارشنبه 24 مهر 1392 - 16:22

ارتش سوریه برای نخستین بار برای هدف قرار دادن گروه های مسلح تروریستی، از جنگنده پیشرفته و به روز شده میگ 29 استفاده کرد که به نظر می رسد چند ماهی است به دست ارتش این کشور رسیده باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، امروز برخی از پایگاه های خبری شورشیان مسلح سوری با پخش تصاویری از یک فروند جنگنده ارتش، از حضور آن در حمله اماکن خود ابراز تعجب می کردند.

در این ویدئو که کمتر از یک دقیقه زمان دارد، فردی که تصاویر را گرفته از ناشناس بودن این جنگنده سخن می گوید. اما این تصاویر یک فروند میگ 29 به روز شده ارتش سوریه را به نمایش می گذارد که مجهز به توپ B8 بوده در منطقه غوطه شرقی دمشق مراکز تجمع گروه های مسلح را هدف قرار می دهد.

ارتش سوریه از ابتدای شروع نبردها در این کشور بیشتر از سه جنگنده میگ 21، سوخو 22 و L39 برای حمله به مراکز تجمع گروه های مسلح استفاده می کرد و در معدود مواردی نیز جنگنده های میگ 23 این کشور ماموریت های حمله را بر عهده می گرفتند.

ارتش سوریه که تعداد قابل توجهی میگ 29 در اختیار دارد، از این جنگنده ها به همراه بمب افکن های راهبردی سوخو24 برای مقابله با تهدیدات خارجی استفاده می کرد و این دو جنگنده بارها در پروازهای جمعی و هماهنگ، علاوه بر پرواز در مرزهای مشترک ترکیه، در نزدیک مناطق اشغالی جولان، مرزهای اردن و دریای مدیترانه نیز پروازهای شناسایی متعددی داشتند.

استفاده ارتش سوریه از جنگنده میگ 29 برای هدف قرار دادن مراکز تجمع گروه های مسلح در واقع نشان دادن این نکته است که دمشق علاوه بر به روز کردن جنگنده های خود، خیالش بابت هر حمله خارجی راحت بوده و قصد دارد با تمام امکانات خود به جنگ جریان های مسلح تروریستی برود.

 

برای دریافت فیلم پس از کلیک کردن روی آیکن دانلود با کلید راست ماوس، گزینه save link as را انتخاب کنید.

پربیننده ترین خبرها