گزارش روزنامه انگلیسی"دیلی میل"

چه کسی عرفات را به قتل رسانده است؟

چه کسی عرفات را به قتل رسانده است؟
چهارشنبه 24 مهر 1392 - 18:21

روزنامه انگلیسی"دیلی میل" با اشاره به مرگ مشکوک یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین، در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تهیه کننده این گزارش که با عنوان "آیا موساد عرفات را با مسموم کردن مسواکش به قتل رسانده " ارائه شده است، می گوید: نخستین شک و شبهه درباره مرگ عرفات این بود که وی با خوردن غذای مسموم به قتل رسیده است زیرا دو ساعت پس از خوردن شام، علائم بالینی در وی پدیدار و روز به روز حال او بدتر شد.
به این ترتیب پزشکان در تشخیص علت این علائم متحیر ماندند و بعد از گذشت دو هفته دو پزشک تونسی اعلام کردند که پایین بودن پلاکت خون وی به خونریزی داخلی منجر شده است.

در ادامه آزمایش های پزشکی، از نخاع وی نمونه برداری و نمونه ها به بیمارستان نظامی بیرسی در فرانسه فرستاده شد و در نهایت سوم نوامبر 2004 یاسر عرفات به کما و 11 نوامبر از دنیا رفت.
بنابراین علت مرگ وی به عنوان یک معما باقی ماند و اعضای خانواده و نزدیکان او اعلام کردند که وی بر اثر مسمومیت جان خود را از دست داده است.
دو سال بعد همسر و دختر وی از مقامات قضایی فرانسه خواستند که درباره مرگ وی تحقق کنند و به این ترتیب دانشمندان سوئیسی شروع به تحقیق در این خصوص کردند.
آنها نتاج تحقیقات خود را به تازگی در مجله علمی "لانسیت" چاپ انگلیس با این مضمون منتشر کردند که در لباس و مسواک وی ماده رادیواکتیو قوی پلونیوم 210  کشف کرده اند.
این گزارش به این احتمال رسیده که ممکن است عرفات بر اثر ماده رادیواکتیو پلونیوم مسموم شده باشد.
بنابراین آنچه از این گزارش می توان برداشت کرد این است که عرفات براثر مسمومیت کشته شده اما این سوال باقی است که چه کسی دست به این کار زده است؟
روزنامه دیلی میل که اسامی چند تن از فلسطینی های ترور شده به شیوه های مختلف به دست موساد را منتشر کرده، می نویسد، بدون تردید مظنون اول پرونده عرفات نیز سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی" موساد" است.
به نوشته این روزنامه، رژیم صهیونیستی پیش از این 13 بار سعی کرد که عرفات را ترور کند و از سوی دیگر این رژیم مجهز به اتم است و ماده رادیو اکتیو پلونیوم در اختیار دارد و این امر واقعیت دست داشتن موساد در ترور عرفات را تقویت می کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها