میشل کیلو و خوشنودی از فروپاشی ائتلاف مخالفان

میشل کیلو و خوشنودی از فروپاشی ائتلاف مخالفان
چهارشنبه 24 مهر 1392 - 22:43

مخالفان سوری شرکت کننده در کنفرانس گروه مادرید در میان معارضین سوری استانبول نشین در اوایل اکتبر 2013 گفتند که گروه میشل کیلو در کنفرانس در انتظار فروپاشی ائتلاف معارض با شادمانی ثانیه شماری می کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم میشل کیلو پس از آنکه موفق شد ائتلاف موسوم به ائتلاف استانبول را با دلارهای سعودی از هم بپاشد و ائتلاف فعلی را جایگزین آن کند، اکنون در ماموریتی تازه بر آن است تا با کمک آمریکایی ها مقدمه نابودی این ائتلاف را هم فراهم کند که برآیند آن باید ایجاد یک ائتلاف یکدست جهت شرکت در نشست ژنو 2 باشد.

بر اساس این گزارش، معارضین معتقدند، کیلو در تلاش است ائتلاف را از میان بردارد تا تنها شخص مورد اطمینان غرب برای هر گونه گفت وگو با دولت سوریه باشد.
اخوان المسلمین نیز به همراه برخی دیگر از مخالفان از جمله جرج صبرا رئیس شورای ملی مخالفان هشدار دادند که در صورت عزیمت ائتلاف به ژنو2، از ائتلاف خارج خواهد شد.
قطر و اخوان المسلمین با شورای ملی باقی ماندند و انحلال آن در زمان تاسیس ائتلاف را نپذیرفتند چون ائتلاف تحت سلطه عربستان است.  
گفته می شود آمریکا می خواهد نقش کیلو تشریفاتی باشد لذا وی را به عنوان مشاور رییس هیات برگزیدند امری که باعث خشم وی و در نهایت تلاشش برای نابودسازی ائتلاف شد تا هیات سیاسی معارض نباشد که غرب بتواند آن را به عنوان نماینده مخالفان سوری به ژنو 2 اعزام کند.
مخالفان می گویند آمریکا می خواهد یک هیات واحد از مخالفان تشکیل دهد و در صورت عدم موفقیت، می توان بیش از یک هیات تشکیل داد اما تعداد شرکت کنندگان فقط چهار نفر باشند و برای تمام هیاتهای معارض یک اتاق عملیات مشترک به منظور هماهنگی در مذاکرات با دولت سوریه تشکیل شود.      
این اتفاقات در حالی برای معارضان سوری روی می دهد که با توجه به شواهد موجود، آنها هیچ اختیاری از خود ندارند و بازیچه دست کشورهای غربی هستند و مجبورند هر روز به ساز آنها برقصند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها