گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات سوریه

پنج‌شنبه 25 مهر 1392 - 22:42

دمشق (العالم) در جریان درگیری شدید نیروهای ارتش سوریه با گروههای مسلح در لاذقیه، حلب و ریف دمشق، دهها تروریست مسلح از جمله چهار تروریست که درصدد نفوذ به قله اشعیای نبی در لاذقیه بودند به هلاکت رسیدند.

"مازن سلمو" خبرنگار العالم در سوریه امروز (پنجشنبه) گزارش داد که در جریان درگیری شدید نیروهای ارتش سوریه با تروریست های جبهه النصره در لاذقیه، حلب و ریف دمشق، دهها تروریست به هلاکت رسیدند.
سلمو افزود: همچنین چهار تروریست که درصدد نفوذ به قله اشعیای نبی در لاذقیه بودند، توسط نیروهای ارتش به هلاکت رسیدند.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: منابع نظامی در دیر الزور نیز تأکید کردند که درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش با گروههای مسلح به ویژه جبهه النصره در محله الرشیدیه به وقوع پیوست که در این درگیری یکی از سرکردگان جبهه النصره به نام "ابوصهیب الاردنی" به همراه دهها تروریست دیگر از پای در آمدند.
مازن سلمو با اشاره به تلاش گروههای مسلح برای نفوذ به اطراف زندان مرکزی حلب تأکید کرد: درگیری های شدیدی در این منطقه درگرفت که منجر به کشته شدن دهها تروریست جبهه النصره شد.
سلمو خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش در حومه جنوبی دمشق، به عملیاتشان ادامه داده و گروههای مسلح را در منطقه اطراف "البویضه" از جمله شهرک های "الحجیره" و "السبینه" در تنگنا قرار داده و بسیاری از مناطق اطراف آن را پاکسازی کردند که این امر زمینه محاصره تروریست ها در این دو شهرک را فراهم کرد.
وی تأکید کرد: هدف از عملیات در مناطق مزبور، تأمین امنیت و کنترل جاده فرودگاه و مناطق اطراف آن و جلوگیری از حملات خمپاره ای تروریست ها در منطقه زینبیه بود.
خبرنگار العالم افزود: نیروهای ارتش با این عملیات درصدد قطع مسیر امداد رسانی به گروههای مسلح در مناطق جنوب دمشق به ویژه اردوگاه یرموک، داریا و حجر الاسود بودند.
سلمو ادامه داد: درگیری های شدیدی نیز در محور شمالی ریف دمشق در مناطق برزه و جوبر به وقوع پیوست و نیروهای ارتش، پناهگاه های تروریست ها را در عمق جوبر هدف قرار دادند.
مازن سلمو گزارش داد که در محور غربی ریف دمشق، ارتش پناهگاه های تروریست ها را در مناطق داریا و معضمیه مورد حمله قرار داد.

خبرنگار العالم با اشاره به کشف یک تونل به طول 300 و عمق 10 متر در زیر بزرگراه بین المللی حمص – دمشق، افزود: تروریست ها تلاش کردند تا از طریق این تونل به باغ های منطقه حرستا نفوذ کنند. اما نیروهای ارتش با کشف این توطئه، تلاش آنها را ناکام گذاشتند.
MKH-17-10:45

پربیننده ترین خبرها