رابطه اخوان المسلمین و رژیم صهیونیستی از نظر وزیر سوری

رابطه اخوان المسلمین و رژیم صهیونیستی از نظر وزیر سوری
شنبه 27 مهر 1392 - 22:54

العالم - وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: بحران سوریه نشان داد که اخوان المسلمین در باطن مجری سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: ابعاد بحران سوریه بر هیچ کسی پوشیده نیست و همگان ماهیت طرف های درگیر این بحران را به خوبی می شناسند.
الزعبی در مقاله ای با عنوان "نگاهی به سوریه" که امروز (شنبه) در روزنامه الثوره منتشر شد، نوشت: هم اکنون که ابعاد بحران سوریه مشخص شده است باید به بررسی اختلافات شدید طرف های منطقه ای و بین المللی مداخله گر پرداخت اختلافاتی که در میادین درگیری و دیدگاه های سیاسی، خود را نشان داده است.
الزعبی می افزاید: عواملی مانند عمل نکردن اتحادیه عرب به وظایف خود و تبدیل شدن این اتحادیه به یکی از طرف های درگیر بحران سوریه، عملکرد نادرست دستگاه دیپلماسی عربستان و استفاده این کشور از رسانه ها به عنوان تنها ابزار فعالیت سیاسی، علنی شدن اختلافات مربوط به برقرار کردن نظام اخوان المسلمینی یا نظام سکولار در ترکیه و تلاش برخی طرف ها مانند فرانسه، ترکیه و عربستان برای نشان دادن خود به عنوان بازیگران اصلی منطقه باعث شده که شک و تردیدها درباره وجود توطئه ای بزرگ علیه کشورهای منطقه برای تغییر نظام های آن به یقین تبدیل شود.
به گفته وزیر اطلاع رسانی سوریه، پُررنگ شدن نقش سیاسی، نظامی و اقتصادی کشورهای روسیه، چین و ایران در بحران سوریه بیانگر بروز تغییر در معادلات منطقه ای و بین المللی و کمرنگ شدن نقش آمریکا در منطقه است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها