گشایش جبهه جدید سعودی علیه ایران

گشایش جبهه جدید سعودی علیه ایران
يکشنبه 28 مهر 1392 - 14:40

امپراتوری رسانه‌ای سعودی با ایجاد یک رسانه دیگر به زبان فارسی، فعالیتهای خود را برای انتشار اندیشه‌ها و نگرش‌های سیاسی خود برای پارسی زبانان توسعه داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نسخه فارسی روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط" تحت عنوان "شرق پارسی" فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرده است.
مؤسسان این سایت تأکید کرده‌اند که تلاش دارند "با ایجاد پلی میان پارسی زبانان و دنیای عرب، دیدگاه و شناخت فارسی زبانان را درباره جوامع عربی بهبود بخشند"؛ و "با در نظر گرفتن تازه‌ترین ایده‌ها و تحلیل‌ها، نگاه و بازتابی فراتر از گزارش و خبر در اختیار خواننده قرار دهند".
روزنامه "الشرق الاوسط" از معروفترین رسانه‌های دنیای عرب است که می‌توان آن را بازوی مطبوعاتی امپراتوری رسانه‌ای این کشور دانست. این روزنامه علاوه بر سایت اینترنتی همزمان در چهار قاره و چهارده شهر در کشورهای مختلف جهان منتشر می‌شود و بخشی از شرکت بازاریابی و تحقیقاتی HH Saudi است.
با توجه به آغاز انتشار الشرق الاوسط در لندن با هزینه عربستان سعودی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357، ناظران معتقدند که هدف اصلي تأسیس این روزنامه، مبارزه رسانه‌اي عليه جمهوري اسلامي ايران بوده است.
این روزنامه بیشتر بر مسائل خاورمیانه و به ویژه منطقه خلیج فارس تمرکز داشته و از نخبگان، خبرنگاران، مقاله نویس ها و چهره های سرشناس سیاسی و فرهنگی دنیای عرب بهره می گیرد.
همچنین راه اندازي بخش فارسي اين روزنامه همزمان بهبودی روزافزون روابط جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي مختلف جهان و مطرح شدن موضوع نزدیکی روابط ایران و آمريکا، می تواند نشانه‌ای دیگر از نگرانی های عربستان سعودی در این زمینه باشد. با مطالعه دیدگاه‌ها و مطالب نویسندگان و صاحبنظران سعودی در مطبوعات وابسته به این کشور طی هفته‌های اخیر، به سادگی می توان به نگرانی‌های عمیق عربستان در این زمینه پی برد.
تمرکز رسانه‌های سعودی بر مسائل منطقه خاورمیانه و گرایش جدید آنها به سوی پارسی زبانان درحالی است که این رسانه‌ها هیچگاه توجهی به دشمن کشورهای منطقه یعنی رژیم صهیونیستی نداشته و در بسیاری از موارد تلاش کرده‌اند به جای هشدار دادن به افکار عمومی در خصوص خطر بزرگ این رژیم و انبارها و زرادخانه‌های تسلیحاتی آن برای مردم منطقه، ایران هراسی را بین مخاطبان عرب ترویج دهند. این رسانه‌ها همچنین بارها با اتخاذ مواضعی خصمانه ضد مقاومت و ترویج طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی، مقابله با این رژیم را نوعی ماجراجویی توصیف کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها