حکم سنگین شاعر قطری تأیید شد

حکم سنگین شاعر قطری تأیید شد
دوشنبه 29 مهر 1392 - 15:30

دادگاه استیناف، حکم سنگین شاعر قطری را که به توهین به امیر قطر و تلاش برای براندازی متهم شده بود، تأیید کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد العجمی" معروف به "محمد بن الذیب" شاعر قطری حدود هشت ماه پیش به 15 سال زندان محکوم شد.

دادگاه امنیتی قطر محمد بن الذیب را پس از سرودن یک قصیده در ارتباط با بیداری اسلامی در کشورهای عربی، به بهانه توهین به شخصیتهای دولتی و تحریک مردم برای سرنگونی رژیم حاکم در قطر، مجرم شناخت.

صدور این حکم ظالمانه برای این شاعر قطری در جریان بیداری اسلامی و انقلابها در کشورهای عربی، افکار عمومی را در دنیا به خود مشغول کرده است.

ابن الذیب پیش از این در دادگاه بدوی به اتهام اهانت به امير قطر و نظام حكومتی دراين كشور به حبس ابد محکوم شده که دادگاه تجدید نظر قبلی حکم او را به 15 سال زندان کاهش داد.

مسئولان قطری 16 نوامبر2011، العجمی را بازداشت كردند و به سلول انفرادی انداختند.

سازمان عفو بین الملل در آن زمان در بیانیه ای اعلام كرده بود: پس از آن كه از سوی دادستانی اتهاماتی علیه محمد العجمی مبني بر اهانت به " حمد بن خليفه آل ثانی" (امیر سابق قطر) و تحريك برای سرنگونی نظام قطر مطرح شد، وی به طور مخفيانه محاکمه گردید.

فعالان حامی "ابن الذيب" تأکید دارند، اتهامات مطرح شده علیه این شاعر قطری اغراق آميز بود و محاكمه او، در واقع محاكمۀ سياسي شاعري است كه از محبوبيت گسترده اي نزد مردم در كشورهاي حوزه خليج فارس برخوردار است و درواقع این اقدام، محاكمه يك "انديشه آزاد" است.

العجمي پس از شروع انقلاب در تونس، قصيده اي تحت عنوان" قصيدة الياسمين" سروده و در آن سرنگوني نظام زين العابدين بن علي را تبريك گفته بود و ابراز اميدواري كرده بود كه این تغيير به ديگر كشورهاي عربي نيز برسد که این موضوع به طور تلويحي قطر را نیز شامل می شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها