در دیدار با اخضر ابراهیمی؛

مالکی بر حمایت از حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد

مالکی بر حمایت از حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد
دوشنبه 29 مهر 1392 - 22:59

العالم - نخست وزیر عراق، بر آمادگی کامل برای حمایت از تلاشهای اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل متحد درامور سوریه، در خصوص تحقق راه حل سیاسی مورد اطمینان تمام سوریها و منطقه، تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری العالم، نوری مالکی در بیانیه ای که پس از دیدار امروزش با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور  سوریه صادر شد، خاطرنشان کرد که به بن بست رسیدن راه های نظامی ضد سوریه و نیز اعتقاد به ضرورت راه حل سیاسی برای این بحران، موجب شد تا احتمال موفقیت ابتکارهای مسالمت آمیز افزایش یابد.

مالکی در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار سومریه نیوز قرار داده شده است، ابراز امیدواری کرد که در سوریه راه حلی سیاسی برای بحران محقق شود به گونه ای که ملت سوریه را از تحمل سختی ها و دردهای بیشتر بازدارد. عراق آمادگی کامل دارد تا از تلاشهای فرستاده بین المللی پشتیبانی کند به گونه ای که راه حلی سیاسی مورد اعتماد و اطمینان همه سوریها و منطقه محقق گردد.

از سوی دیگر، اخضر ابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار هماهنگی تلاشها برای یافتن راه حلی سیاسی بحران سوریه شد و ابراز امیدواری کرد که نشست ژنو2 در پایان ماه آتی برگزار شود.

وی خواستار حمایت عراق و پشتیبانی آن از تلاشهای راه حل مسالمت آمیز و تشویق تمام طرفها از جمله نظام سوریه به ارائه امتیازهایی برای تحقق حل این بحران شد و افزود: راه حل سیاسی منفعتی برای همه طرفهاست.

حسین شهرستانی معاون نخست وزیر عراق نیز بر حمایت عراق از تلاشهای صورت گرفته برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه تاکید کرد و بر حمایت از تلاشهای اخضر ابراهیمی اعلام آمادگی کرد و خواستار غنیمت شمردن فرصت برپایی کنفرانس ژنو2 برای یافتن راه حلی رضایت بخش شد.

وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه ورود اخضر ابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، را به بغداد پس از سفرش به قاهره، در راستای بررسی بحران سوریه و آماده سازی برای نشست ژنو2 اعلام کرد.

ابراهیمی امروز قاهره را پس از سفری سه روزه ترک کرد و در این سفر خود با نبیل عربی دبیر کل اتحادیه عرب برای بررسی تحولات اوضاع سوریه و تلاشها برای حل سیاسی بحران سوریه و نیز زمینه سازیهای ویژه برای برپایی نشست بین المللی ژنو2 درخصوص سوریه دیدار کرد. یادآور می شود که نبیل عربی دبیر کل اتحادیه عرب روز گذشته اعلام کرد  که نشست ژنو2 در 23 نوامبر آتی برگزار خواهد شد و این درحالی است که اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل به سوریه تاکید کرد که زمان برپایی نشست هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها