دوربین العالم در خط مقدم شهرک التضامن در سوریه

سه شنبه 30 مهر 1392 - 16:29

دمشق – العالم – عملیات نیروهای ارتش سوریه در شهرک التضامن در اطراف دمشق ادامه دارد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش را در این عملیات همراهی کرده روز سه شنبه گزارش داد، این عملیات از شهرک التضامن آغاز شده و از سمت شرق تا شهرهای "یلدا"، "ببیلا"، "عقربا" و باغ های اطراف آن و از سمت غرب تا اردوگاه‌های "یرموک"  و "فلسطین" امتداد یافته تا بدین ترتیب در نهایت گروه‌های مسلح در مناطق "حجر الاسود"، "السبینه" و "المخیم" محاصره شوند.
عناصر مسلح که در این مناطق مدارس، خانه‌ها  مهد کودکها را به مقر خود تبدیل کرده بودند، قبل از فرار اثاثیه منازل را آتش زده و خسارتهای بسیاری را به ساختمانها وارد کردند.
یکی از فرماندهان ارتش سوریه در این عملیات، به خبرنگار العالم گفت: ما اکنون در منطقه "التضامن" در مجاورت اردوگاه‌های یرموک و فلسطین قرار داریم؛ و با همت و کمک نیروهای دفاع ملی و ارتش سوریه از نفوذ تروریستها از اطراف شهر دمشق جلوگیری، و راه‌های ارتباطی و امداد رسانی گروه‌های مسلح را قطع می کنیم.
تیم خبری العالم نیروهای ارتش سوریه را تا خط مقدم در شهرک التضامن همراهمی می کند؛ گروه های مسلح در این منطقه تک تیراندازهای خود را مستقر کرده اند؛ نیروهای ارتش نیز برای جلوگیری از نقل و انتقال گروه های مسلح و نفوذ آنان به دمشق، چندین کمین در منطقه ایجاد کرده اند.
یکی از فرماندهان ارتش سوریه به خبرنگار العالم اظهار داشت: نیروهای ارتش اکنون در حال جنگ چریکی با باندها و گروه های مسلحی هستند که خانه شهروندان را به مقر عملیات خود تبدیل کرده اند.
وی افزود: گروه‌های مسلح برای تسهیل نقل و انتقال نیروهای خود، پس از استقرار در این منازل دیوارها را تخریب می کنند؛ مأموریت ویژه ما شناسایی این راه ها و تونل ها و جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح است.
پاکسازی شهرک التضامن از عناصر مسلح به معنای محاصره شدن گروه‌های تروریستی در مناطق "یلدا"، "ببلا" و اردوگاه "یرموک" است، زیرا در این صورت جاده‌های اصلی و فرعی تحت کنترل نیروهای ارتش در می آید و عناصر مسلح در عمق مناطق حجر الاسود و السبینه در ریف دمشق محاصره می شوند.

برای دریافت فیلم، پس از کلیک کردن روی آیکن دانلود با کلید راست ماوس، گزینه save link as را انتخاب کنید.

پربیننده ترین خبرها